על פי דיווחים חדשים מאתרי מעריצים ומקורות בתעשיית הקולנוע, אולפני מארוול שוקלים לערוך שינויים משמעותיים בדמותה של גיבורת העל הישראלית סברה בסרט "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" בכיכובה של שירה האס. השינוי המרכזי והמשמעותי ביותר, אם אכן יתבצע, הוא מחיקת כל אזכור לזהותה ומורשתה הישראלית של הדמות.

כזכור, לפני שנתיים, דווח באתר "הוליווד ריפורטר" כי השחקנית הישראלית שירה האס לוהקה לסרט החדש בסדרת "קפטן אמריקה" של אולפני מארוול. על פי הדיווח, האס תופיע בסרט החדש של "קפטן אמריקה" שיצא לאקרנים במאי 2024 בתפקיד "סברה" - גיבורת על ישראלית.

מיד עם הפרסום כי האס תגלם את דמותה של גיבורת העל הישראלית, רשת הטוויטר התמלאה בלא מעט תגובות התוקפות את הליהוק, מגולשים תומכי פלסטין ופעילי BDS. רשת האינטרנט סערה בשבוע שעבר בקריאות להחרים את הסרט והאולפנים עקב הבחירה בדמות, שרבים הגדירו באנטי פלסטינית.

בעקבות כך, מגזין Variety שפרסם כי מארוול הודיעה כי היא נוקטת ב"גישה חדשה" עם סברה על מסך הגדול. "בעוד שהדמויות והסיפורים שלנו שואבים השראה מהקומיקס", נכתב בהצהרה, "אנחנו מדמיינים אותך מחדש על המסך ובעבור הקהל של היום. יוצרי הסרט נוקטים בגישה חדשה עם דמותה של סברה, שהוצגה לראשונה לפני יותר מ-40 שנה".

המחלוקת התחדשה ביולי האחרון עם צאתו של הטריילר הראשון לסרט. על אף שהטריילר התמקד בקפטן אמריקה החדש, בגילומו של אנתוני מאקי, ברשתות החברתיות עסקו בעיקר בדמותה של שירה האס. תנועת החרם על ישראל (BDS) ניסתה להפעיל לחץ על מארוול לפטר את האס ולהוציא את דמותה מהסרט, אך החברה בחרה שלא לעשות זאת. למרות זאת, גולשים אנטי-ישראלים המשיכו להביע מחאה ברשתות החברתיות. חלקם אף הביעו כוונה להחרים את הסרט בגלל השתתפותה של האס, תוך התייחסות לעברה כחיילת בצה"ל. כעת, כאמור, הדיווחים החדשים מתארים כניעה של מארוול למחאות האנטי-ישראליות.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Shira Haas‎‏ (@‏‎shirahaas‎‏)‎‏