בחורים טובים 1 זכה להצלחה מסחררת כשעלה לאקרנים לפני כשנתיים. הסרט, בבימויו של ארז תדמור ובהפקת רייסדור הפקות וסרטי יונייטד קינג, הנגיש לצופים בצורה קלילה ומרגשת את המורכבות הקיימת בעולם השידוכים החרדי. הוא הוכרז כאחד מעשרת הסרטים הנצפים בישראל בשנת 2022, והסרט הישראלי הנצפה ביותר בטיסות אל על בשנה שלאחר מכן.

ביום חמישי האחרון עלה לאקרנים הסרט השני בסדרה, בחורים טובים 2, שעוסק אף הוא בקונפליקטים של מוסד השידוכים. הפעם העלילה מתמקדת בעוזר השדכנית, ברוך אוירבך (מאור שוויצר), רווק חרדי מזדקן שכבר מיואש מלמצוא את הזיווג המיועד שלו. 

"מין אנושי": הסרט הזה מבקש מכם סבלנות, אבל בהחלט שווה צפייה
אלברט אילוז נכנס לנעליו של בעלה של רחל מאופקים | ריאיון

כשהשדכנית מלכי (עירית קפלן) מבקשת ממנו לאסוף את ביתה שירה (עומר נודלמן) משדה התעופה, הרצון מתעורר מחדש וברוך מגיע למסקנה שהגיע זמנו להתחתן. הוא פונה למלכי השדכנית שתעזור לו בעניין, אבל היא מעוניינת לשדך לו דווקא בחורה אחרת בשם רות (ניב סולטן). ברוך יעשה הכל כדי לסכל את השידוך עם רות ולזכות בליבה של שירה.

בחורים טובים 2 (צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב)
בחורים טובים 2 (צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב)

בקו העלילה המקביל, לאחר שבסרט הקודם הצליחו להשיג אחד את השנייה כנגד כל הסיכויים, מוטי ברנשטיין (עמית רהב) ונחמי ביטון (ליאנה עיון) נאלצים להתמודד עם ההשלכות של נישואים מעורבים בין עדות במגזר החרדי. בלי ספוילרים מיותרים, המשימה לא פשוטה כלל.

אין ספק שהכוכב הבלתי מעורער של הסרט הוא מאור שוויצר, שלמרות הכישרון הטבעי שלו לשחק דמויות דרמתיות, מצליח בסרט הנוכחי לעשות שילוב יוצא דופן בין הבעת רגש נוגע ללב לבין קומדיה נפלאה. בהחלט נכון היה להציב אותו במרכז העלילה, לצד אהובתו בחיים האמיתיים, השחקנית המוכשרת, ניב סולטן.

נראה כי הסרט החדש מצליח להתעלות על הקודם. הוא מצחיק יותר, מרגש יותר וסוחף יותר. במציאות הטעונה והמורכבת שבה אנו חיים, הוא מספק מנה הגונה של אסקפיזם בריא ודווקא בזמנים של פילוג בין חלקי העם, לבחורים טובים 2 יש את הפוטנציאל לקרב את הלבבות.