"מואנה" לא גרפה מיליארד דולר בקופות, לא זכתה באוסקר, ואפילו לא הייתה סרט האנימציה המצליח ביותר של דיסני בשנת צאתה. אז איך הפכה ל"מלכת הסטרימינג" של אמריקה?

הסרט, שיצא ב-2016, הפך לתופעה הרבה יותר גדולה בסטרימינג מאשר בבתי הקולנוע. על פי נתוני נילסן, הסרט נצפה למשך יותר ממיליארד שעות - מספר שווה ערך לאדם אחד שצופה בסרט 775 מיליון פעמים, או לצפייה רצופה במשך 150,000 שנה.

מספרים מפתיעים

  • הסרט היה אחד הנצפים ביותר ב-2020, 2021 ו-2022
  • ב-2023 שבר שיא נוסף והפך לסרט המוביל בדיסני+
  • בקופות הקולנוע הסרט הגיע למקום ה-12 בלבד בשנת צאתו

"זה חסר תקדים שסרט שיצא לפני כל כך הרבה שנים פתאום מזנק בפופולריות שלו", אומר ג'ארד בוש, מנהל היצירה הראשי של אולפני האנימציה של דיסני, בראיון מהוואי, שם נכח בבכורה של "מואנה 2".

למה דווקא "מואנה"? מומחים מצביעים על מספר סיבות להצלחה המפתיעה

  • פסקול קליט במיוחד: השירים שנכתבו על ידי לין-מנואל מירנדה (יוצר "המילטון") הפכו ללהיטים בפני עצמם
  • סיפור שובר מוסכמות: בניגוד לסרטי נסיכות קלאסיים, אין ב"מואנה" סיפור אהבה. הגיבורה היא נערה בת 16 שמצילה את העולם
  • אסתטיקה מרהיבה: הסרט משלב אפקטים מחשב מתקדמים ביותר, במיוחד בסצנות המים המהפנטות
  • אפקט הקורונה: בתקופת הסגרים, הנופים הטרופיים של הסרט סיפקו מפלט מושלם

עתיד מבטיח

בעקבות ההצלחה חסרת התקדים, דיסני הכריזה לאחרונה על "מואנה 2" שיגיע לבתי הקולנוע בקרוב. תחזיות הקופות צופות הצלחה גדולה במיוחד - כל הילדים שצפו בסרט המקורי בסטרימינג צפויים להגיע לראות את ההמשך בקולנוע.

התופעה של "מואנה" מוכיחה שהצלחה בקופות היא לא המדד היחיד - לעתים דווקא בבית, כשהצופים יכולים לחזור ולצפות שוב ושוב, נוצרים הלהיטים הגדולים באמת.