עשתה את זה: נועה קירל, הנציגה הישראלית בליברפול, רשמה הלילה (בין שני לשלישי) הישג מרשים לאחר שהעפילה לגמר האירוויזיון שיתקיים ביום שבת הקרוב בעיר. היא עלתה לגמר לאחר שרגע המבחן שלה הגיע מוקדם יותר, כאשר היא התייצבה על הבמה בליברפול ארנה לביצוע של השיר "יוניקורן" בחצי הגמר הראשון של התחרות. קירל הרשימה בהופעתה, וזכתה לתשואות רבות בקהל ובחדר העיתונאים.

נועה קירל עלתה לגמר; לא תאמינו מה קרה ברשת באותו זמן

צפו בביצוע המלא:

לאחר הירידה מהבמה אמרה קירל: "החשמל בקהל  סיפק לנו כל כך הרבה אנרגיה לעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד, נתנו את הכל והתחושה מדהימה. תודה לכולם, אני מרגישה שאתם איתי".

15 מדינות משתתפות בחצי הגמר, כאשר קירל הייתה התשיעית שתעלה לבמה. לאחר שכל השירים יבוצעו תיפתח ההצבעה, ובסיומה יוכרזו עשר המדינות שישתתפו בגמר התחרות ביום שבת בלילה. עשר עולות נוספות ייקבעו בחצי הגמר השני ביום חמישי בלילה, שבו ישתתפו 16 מדינות.

העיתונאים צופים בביצוע של נועה קירל, צילום: קיץ ברבנר

מלבד 20 העולות משני חצאי הגמר, יחד עם בריטניה המארחת, ישתתפו בגמר גם אוקראינה שזכתה בשנה שעברה וארבע הגדולות - צרפת, איטליה, גרמניה וספרד.

את חצאי הגמר והגמר ינחו הזמרת והמגישה אלישה דיקסון, השחקנית האנה וודינגהם ("טד לאסו"), הזמרת האוקראינית יוליה סנינה ומגיש הטלוויזיה גרהם נורטון.

האירוויזיון היה אמור להתקיים באוקראינה בעקבות ניצחונה של להקת "קאלוש" בשנה שעברה, אולם בשל המלחמה המתמשכת הוחלט להעביר את התחרות לבריטניה, שהגיעה למקום השני. ליברפול - העיר של להקת החיפושיות - נבחרה לארח את האירוע המוזיקלי הגדול בעולם.

מחאה נגד ישראל בליברפול  (צילום: מוטי חלפון)
מחאה נגד ישראל בליברפול (צילום: מוטי חלפון)

למרות זאת, אוקראינה תזכה לבולטות רבה באירוע, שעומד בסימן אחווה עם המדינה שנאבקת על חירותה מול הרוסים. סמלי התחרות נצבעו בכחול ובצהוב, בדומה לדגל האוקראיני, וייערכו הופעות של זמרים אוקראיניים. הערב תשיר על הבמה אליושה, שייצגה את אוקראינה באירוויזיון 2010, יחד עם הזמרת רבקה פרגוסון מליברפול, ובחצי הגמר השני תופיע מריה ירמצ'וק, שייצגה את ארצה באירוויזיון 2014.

כמו כן, הגלויות לפני השירים יציגו אתרים באוקראינה ובבריטניה, יחד עם אתר מהמדינה המופיעה - כאשר קירל הצטלמה על פסגת המצדה.

קירל עצמה עלתה אתמול לחזרה ראשונה שפתוחה לתקשורת והצהירה: "אני נהנית על הבמה, זו חוויה מטורפת. יש עוד על מה לעבוד, אבל בשביל זה יש חזרות ואנחנו מרוצים". עד עתה, במשלחת הישראלית היו מרוצים מאוד מהביצוע של Unicorn בחזרות הסגורות. למעשה, עד כה לא נחשף הביצוע של קירל לשיר המתחרה, ורק שניות ממנו הופצו על ידי הפקת האירוויזיון.

כך או כך, החזרה לקראת המופע מהווה את חשיפת הגרסה האחרונה לנאמבר - שעל פיו ייקבע המקום שאליו תגיע כל מדינה. עד כה נראה כי חשיפת הנאמבר לקראת המופע הגדול לא השפיע כלל על דירוגה של קירל בטבלאות ההימורים - וכרגע היא ממשיכה להחזיק במקום השביעי, עם 3% לניצחון. ומחווה קטנה: עיריית רעננה, העיר שבה קירל מתגוררת, פרסמה גרסה חדשה לסמל העיר, עם דמות של יוניקורן.

ביום ראשון בערב, תחת גשם שוטף מחוץ לאולם סנט ג'ורג', התקיים קונצרט הפתיחה של האירוויזיון, שכלל איחוד של להקת "פרנקי הולך להוליווד", גם היא תוצרת ליברפול, 36 שנה אחרי שהתפרקו. אולם 25 אלף הצופים נותרו עם טעם מר, כאשר חברי הלהקה הסתפקו רק בשיר Welcome to the Pleasuredome שהגיע למקום השני במצעד ב־1985, ולא ביצעו את הלהיטים שהגיעו למקומות הראשונים - Relax, Two Tribes ו־The Power of Love.