ההרכב הירושלמי "אקוט" משיק סינגל וקליפ עם לחן חדש למילותיו הנודעות של רבי נחמן מברסלב "גשר צר מאד", לחן שמתכתב עם נגינת הפיוט המזרחי. את הלחן כתבו במשותף חברי ההרכב, בני הזוג ענבל ג'ימשיד וגלעד ואקנין.

"הלחן נכתב בתקופת הקורונה בתוך מציאות של פחד וחוסר ודאות ושאלות על מקומו של העולם. המילים נטענו במשמעות חדשה עם הלחן החדש שאינו בהכרח קונטרה ללחן החסידי. הקורונה היתה הגשר הצר עליו עברנו והמוסיקה החזיקה אותנו במקום בו יש לדברים משמעות" אומרת ענבל ג'ימשיד.

"גשר צר מאד" בלחנו החדש, הוא השיר היחיד שמילותיו לקוחות מן המסורת, והוא פותח את היצירה החדשה של ההרכב "אקוט" כשכל האחרים הם מחרוזת שירי תפילה עכשוויים, רצף של בקשות סליחות וייחולים המהווים את המופע החדש "מעשים קטנים". 

המופע יעלה בבכורה כפולה:  בירושלים: ביום שלישי ה-6  ביוני, בירושלים, בבית למוסיקה מן המזרח ובמסגרת פסטיבל ירושלים לאמנויות,  בו יתארחו הסקסופוניסט דניאל זמיר והמשוררת נועה שקרג'י ואפרת נסימוב. למחרת, ביום רביעי ה- 7 ביוני, באוזן בר בתל אביב, אז יצטרפו למופע המשוררים יונתן קונדה ושי שניידר אילת.

כאמור הביצוע עם הלחן החדש ל"גשר צר מאד" פותח את מחרוזת שירי התפילה, ולאחריו שיריהם  של יוסף עוזר "שלום עליכם", בו מתכתב המשורר עם הפיוט הידוע ומתרחק ממנו: "אני ואהובתי ממלך מלכי המלחים"...; שירו של אלמוג בהר "אדם פודה נפשו" שמילותיו מתייחסות לכל המעשים הקטנים והיום יומיים שאדם עמל עליהם כדי לכפר על חסרונותיו; השיר "גשם הקשב לנשים" מאת  תרצה אתר, המבקשת בתפילתה מהגשם שיקשיב לנשים בחלון, ומתארת את תפילותיהן. 

השיר החותם את היצירה, ובמובנים רבים מבטא את שיאה, הוא שירה של המשוררת גבריאלה אלישע (אלה בת ציון)  המבקשת תורה שתקל עלינו, תורה יותר פשוטה שתתאים לנו ונוכל לקיימה: ״תן לי תורה חדשה״! ועוד.  "אנחנו אוהבים לעבוד עם שירי המשוררים ועם המשוררים עצמם", מדגישה ג'ימשיד.

האם שירי התפילה מתכתבים גם גם התקופה הפוליטית בה אנחנו נמצאים?
"לפני שלושה שבועות על בימת המחאה מול בית הנשיא בירושלים שרתי את 'גשר צר מאד', הופעתי עם הרכב מצומצם של 'אקוט' שכן, לא לכולם זה מתאים. לא כל חברינו רוצים להיות בסיטואציה הזאת. הצטרפה אלי בשירה אחותי עדן ג'ימשיד".

את אופטימית?
"אני אופטימית לגבי המקום המיוחד הזה עם האנשים והיפים והמגוונים. אבל אנחנו חיים בתקופה מפחידה ואני חוששת מאד ממה שיקרה. אני משערת שיחלפו עוד כמה שנים עד שנבין מה המחיר שאנחנו כחברה משלימים על הבחירות הללו ומה זה עושה לנו".

ההרכב הירושלמי "אקוט" (בצרפתית: תקשיב)  פועל מזה עשור במוסיקה מזרחית עכשווית, בהובלתם של בני הזוג ענבל ג'ימשיד ו גלעד ואקנין. כיום מונה ההרכב שמונה נגנים חלקם מנגנים גם בהרכבים נוספים כמו פירקת אל נור, או בסצנת הג'אז. עד כה הם הוציאו ארבעה אלבומים ומופיעים ברחבי הארץ.

ענבל ג'ימשיד, היא הצלע הבכורה בין שלישיית האחיות המוסיקאיות (צמד אחיותיה הצעירות: עדן ושי לי)  היא הסולנית של הרכב "אקוט". ביחד עם גלעד ואקנין הם כותבים שירים להרכב. בני הזוג מתגוררים בירושלים, הורים לשלושה ילדים. גלעד ואקנין הוא גם מנהל המחלקה המזרחית באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים.

ענבל ג'ימשיד: "ככל שהתפתחנו לאחר הלימודים באקדמיה למוסיקה, גדל עולם ההשראה שלנו, העמקנו במוסיקה המזרחית, נכנסנו גם לעולם הילדים עם האלבום והמופע 'מצד לצד', שירים במזרחית ערבית לילדים, ועם שירי משוררים בהם 'שירי קטמונים',  'מספיק דיברנו על אהבה',  'הוא היה בעדי' של המשוררים  אפרת מישורי, אלמוג בהר, עמיחי חסון, מירי בן  שמחון, יוסף עוזר ואחרים. בקיץ הקרוב נצא עם פרוייקט חדש עם רונית חכם במסגרת תאגיד השידור. יש למה לצפות".