עם סיום שנת הלימודים, כשכיתה יא', המבחנים והבגרויות מאחוריה, הזמרת הצעירה ליאן כוזהינוף נרגשת וערוכה להסתער על האתגרים המוסיקליים הצפויים לה בחופש הגדול ובכלל.

בקרוב על המסך: שיתוף הפעולה בין ״משכית״ לסקס והעיר הגדולה נמשך
מלכת הרחבה: הפער בין רוקדים עם כוכבים לאח הגדול הולך וגדל

בתחילת השבוע היא שיחררה סינגל שלישי "יאללה זוז", שכבר זוכה להשמעות בתחנות הרדיו וצובר צפיות ברשתות. בימים אלה עובדת כוזהינוף על אלבום ראשון, בצמוד לצמד הכותבים רון ביטון ומאור שטרית.

ליאן בת 17 חלמה מאז ילדותה להיות זמרת, מאז גיל שמונה היא לוקחת שיעורים לפיתוח קול. היא נולדה בלוס אנג'לס בת אמצעית מבין חמישה ילדים להוריה מירב ואורן כוזהינוף. כשהיתה בת 9 שבה המשפחה לישראל אל הבית ברמת גן.

"בהתחלה היה לי קשה להשלים פערים בלימודים ובחברה, אבל המוסיקה שחררה אותי. הייתי חוזרת מבית הספר ושרה, יכולתי לשיר שעות. המוסיקה חיזקה את הביטחון העצמי שלי, היתה לי מעין מקלט ומקום בו הרגשתי חופשיה. אפשר להגיד שהמוסיקה עזרה לעצב את האישיות שלי ובזכותה הצלחתי לסגור את הפערים בלימודים ובחברה"  היא משתפת.

ואולם לא קלה היתה דרכה של ליאן אל המוסיקה. האב, איש העסקים  המוכר אורן כוזהינוף התנגד נחרצות לשאיפות המוסיקליות של בתו. "אבא לא אהב את הרעיון שאכנס לתחום המוסיקה מתוך דאגה ש'התעשיה' זה עולם קשה, קשוח ומנצל. הוא רצה לשמור עלי מפני דברים שאולי יפגעו בי ויזיקו לי. היה מאבק לא קל, ויכוחים ושיח בבית.

אבא אמר שאם אני אוהבת לשיר, אוכל לשיר במסיבות משפחתיות ועם חברות. הוא בהחלט ניסה להוריד אותי מזה, אבל הסברתי לו שלא אוותר. אמרתי שהמוסיקה היא המקום הטבעי בחיים  שלי, שהיא חלק מהותי ממני. היום כשאבא רואה אותי בהופעות ובקליפים הוא גאה בי מאד. גם הוא אוהב לשיר, לפעמים כל המשפחה הולכת  ביחד לשיר קריוקי".

''מקום בו הרגשתי חופשיה'' (צילום: פוטו ניסים)
''מקום בו הרגשתי חופשיה'' (צילום: פוטו ניסים)

איך אבא השתכנע?
"סוכם שאם אהיה תלמידה טובה עם ציונים טובים , אבא יהיה מוכן לזרום עם הרעיון. ובאמת אני תלמידה טובה, יש לי ציונים מעולים. אני ילדה  מאד הישגית.  עושה חמש יחידות בכימיה, תנ"ך ואנגלית. אני אוהבת גם מקצועות ריאליים וגם הומניים, מתמטיקה ספרות והיסטוריה". 

איך מסתדרים עם לימודים תובעניים וקריירה מוסיקלית מתהווה?
"אני יודעת לנהל נכון את הזמן שלי. כשיש לי מבחן  אני מקדישה כמעט את כל השבוע לללמוד למבחן. אני חרשנית. ואילו ביום של הקלטה או צילומי קליפ אני כל כולי במוסיקה. מכיוון שאני מאד אוהבת מוסיקה אני לא מרגישה שאני עובדת, אני נהנית מכל רגע".

ביחד עם האם מירב ("אמא אומרת לי שאם היא היתה בגילי היא היתה זמרת") עשתה ליאן כוזהינוף את צעדיה הראשונים בעולם המוסיקה. בתחילה  העלתה קאברים ליו טיוב. עם הזמן יצרה קשר באמצעות האינסטגראם עם יוצרים ומפיקים מוסיקליים  בתעשיה ושלחה הקלטות. אט אט הגיע המענה לפניותיה והיא הוזמנה לפגישות.

השיר "רמזורים" שכתב דוד בר דוד היה הסינגל הראשון שהוציאה לפני חודשים אחדים וזכה למיליון צפיות. בהמשך נפתחה ההזדמנות לעבודה עם בכירי הכותבים בז'אנר פופ ים תיכוני, רון ביטון ומאור שטרית. 

"אני עובדת עם האנשים המוכשרים ביותר בתחום, וככל שהם גדולים ומצליחים הם חמודים ברמות, כיף לעבוד איתם. יש לנו חיבור אישי. הם כותבים את השירים, ויחד עם זאת הם קשובים לזווית הראיה שלי, אני מאד מעורבת".

לפני שלושה שבועות יצא הסינגל השני "לא בא לי"  למילים ולחן של אלון פרץ שנוגע בסיפור אהבה של בחורה, שמצפה למשהו אחר מבן הזוג שלה, ועם מסר פנימי להיות נאמנה לעצמה ולא רק לאחרים. "זה מתייחס לבן זוג וגם לחברות".

האת סינגל השלישי שיצא כאמור בראשית השבוע "יאללה זוז" כתבו רון ביטון ומאור שטרית שאף צולם לקליפ  בהשתתפות ששה רקדנים. "זה שיר קצבי, שונה מהסינגלים הראשונים שלי. הוא מדבר על צעירה שרוצה שהגבר שלה יתאמץ להשיג אותה כי היא יודעת מה היא שווה". 

מופנה למישהו ספציפי?
"יש לי חבר בן גילי. אנחנו שנה ביחד. הוא מאד מפרגן לי. אבל אני מעדיפה לא לשתף עדיין".

בין הופעות הקיץ, הקלטות ועבודה על אלבום קרוב כמו גם הכנות לקראת גיוס ללהקה צבאית, היא מקווה,  ליאן כוזהינוף מתנדבת בעמותת "להושיט יד" לילדים חולי סרטן. "לא קל לפגוש ילדים חולים אבל היכולת שלי לשמח את הילדים ולעשות להם כיף  עם השירים שלי, שווה הכל".

ביום העצמאות האחרון הופיעה ליאן על הבמה בעירה רמת גן והיו שהשוו אותה לנועה קירל. "המנהל שלי תמיר חיטמן גילה את נועה קירל.  ובאמת נועה קירל היא השראה. גם אני עושה הכל  בעבודה קשה ובמאמץ כדי להגיע לאן שאני רוצה, אבל אני חושבת שאנחנו שונות מאד במוסיקה שלנו".

איזה תגובות את מקבלת?
"לרוב התגובות מפרגנות להשמעות ברדיו, למשל אצל דידי הררי, וברשתות. התגובות מגיעות מחברים, משפחה ומהקהל הרחב. היו גם בודדים, שכתבו תגובות פחות טובות ופוגעניות. אבל אני לא מייחסת לזה הרבה חשיבות. אני עם המבט לצד החיובי ואל הדרך המוסיקלית שאני הולכת עליה: הקלטות, הזמנות להופעות, גם באירועים פרטיים ועוד"..

שקלת חשיפה גדולה באמצעות תוכנית ריאליטי לשירה?
"יכול להיות. אני לא פוסלת את הדרך הזאת. אני צריכה לחשוב על זה. אני עובדת קשה כדי לסלול את הדרך שלי, לוקחת שיעורים בפיתוח קול ומשחק מול מצלמה אצל גלית רוזנשטיין".

ליאן כוזיהנוף, או ליאן  כשם במה?
"למרות שיש לי שם ארוך, חשוב לי להציג את עצמי בשמי המלא בלי לקצר. זה שם שקיבלתי במתנה מהורי".