גמר תחרות האירוויזיון הסתיים הערב (שבת) עם תחושות מעורבות. שוויץ זכתה במקום הראשון, עדן גולן התברגה למקום החמישי בסיום התחרות. הקהל העניק לישראל 329 נקודות. ישראל קיבלה 300 נקודות מהשופטים והעפילה זמנית לראש הטבלה עם סך של 375 נקודות. גולן אמרה לאחר הגמר: "גאה במקום שהגענו אליו, מקדישה את ההשתתפות לחטופים".

חמש שנים למותה: שבת עברית מצדיעה לאלונה טוראל
בעקבות תקרית פיזית עם צלמת: נציג הולנד לאירוויזיון לא השתתף בחזרה

הניקוד שישראל נתנה: גאורגיה 2 נק, פורטוגל 3 נק, קרואטיה 4 נק, שוויץ 5 נק, איטליה 6 נק, אוסטריה 7 נק, אוקראינה 8 נק, גרמניה 10 נק, לוקסמוברג 12 נק, צרפת העניקה לישראל 3 נק, בלגיה מעניקה לישראל 5 נק, לטביה העניקה לישראל 2 נקודות. מלטה העניקה 3 נקודות, קפריסן העניקה 8 נקודות וליטא 4 נקודות.

גולן, כאמור, הופיעה במשבצת החמישית של הערב. במהלך הבית ששרה בעברית ניתן היה לשמוע תשואות מהקהל, אך גם קריאות בוז רמות. למרות זאת, היא עדיין ניצבת במקום השני בטבלאות ההימורים. הנציגה הישראלית, בת ה-21, שספגה בימים האחרונים אינסוף נאצות ואיומים, כולל עוינות מופגנת מצד חלק מהמשתתפים האחרים בתחרות, הייתה נחושה לייצג את ישראל בכבוד - ועשתה זאת בגדול.  

באתרי ההימורים אמנם מיקמו בימים האחרונים את "הוריקן" במקום השני, אבל עדן וחבריה למשלחת חוו בימים הללו שוב ושוב תקריות מבישות מצד גורמים פרו-פלסטיניים, שניסו להכשיל את הזמרת הצעירה בכל דרך אפשרית. הפגנת ענק בערה מחוץ לארנה במאלמו, ובאולם עצמו נשמעו קריאות בוז וצרחות לאורך החזרות וההופעה בפני השופטים ביום שישי.

עדן גולן בגמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)
עדן גולן בגמר האירוויזיון (צילום: רויטרס)

ברחובות מאלמו הספיקו יותר מ-10,000 פעילים פרו-פלסטיניים לקרוא להדרת והחרמת ישראל מהתחרות. זאת לצד קבוצת מפגינים די קטנה שהפגינה על זכותה של המועמדת הישראלית עדן גולן להשתתף בתחרות, ולאחר קולות ה"בוז" הגוברות במהלך ביצוע השיר "Hurricane", שהכניסו את התחרות בעל כורחה לזירת סכסוך פוליטי.

חלק מן המפגינים הציגו בעייתיות מוסרית, שכן על רוסיה נאסר על ידי האיחוד האירופי להשתתף באירוויזיון 2022, לאחר הצבעתם של גופי השידור להוציאה מהתחרות בשל פלישתה לאוקראינה, ואילו על ישראל לא. 

עם זאת ולמרות הכל, גולן הספיקה להעפיל למקום השני בטבלאות ההימורים ולהוות פוטנציאל ומועמדות גבוהים ומובילים לזכייה בתחרות. רשימת הפייבוריטים לזכייה כוללת בראשונה את ה"בייבי לזניה" הקרואטי, העונה לשם מרקו פורישיץ', עם השיר Rim Tim Tagi Dim, ולאחריו מועמדים בולטים אחרים, ביניהם הראפר והזמר השוויצרי נמו עם השיר The Code ומדינות נוספות, כמו: צרפת, הולנד, איטליה, אוקראינה ואירלנד שמככבות בעשירייה. רגע אחרי שזכה עבור שוויץ, הגביע של נמו נשבר על הבמה.

"כמובן שאנשים רוצים להביע את הדעות שלהם, אבל בשבילנו זה רק חלום וכבוד להיות חלק מהאירוויזיון. לא התמקדנו בזה יותר מדי ואנחנו רק יודעים שהאירוויזיון עוסק בלאחד אנשים", אמר לרויטרס מרקוס גונרסן, מהצמד מרקוס אנד מרטינוס שמייצג את שבדיה.

תאגיד השידור הישראלי "כאן" הורה למגישת הניקוד מאיה אולקולומברה להסיר את סיכת החטופים שתכננה לענוד, מחשש לסנקציות בשידור חי. ההוראה הגיעה על רקע בקשת איגוד השידור האירופי להימנע מפרובוקציות.