חבר צוות השיפוט הנורווגי הודה היום (שני) שהוא לא נתן ניקוד לישראל באירוויזיון בגלל המלחמה בעזה. בסרטון שהעלה לרשת X הסביר דניאל אוון בן ה-24 מדוע נמנע מלהעניק נקודות לשיר הישראלי.

השגריר האמריקאי בישראל מצהיר כוונות: "המטרה היא לא לחסל את חמאס לחלוטין"
אזכרות כואבות: מחאות נגד שרי הממשלה בחלק מבתי העלמין

"מה שקורה ב'פלסטין' הוא שובר לב, ואני לא יכול לתמוך בישראל בשום צורה", אמר אוון. "לדעתי, לישראל היה אסור להשתתף באירוויזיון. הסיסמה של התחרות היא 'מאוחדים תחת המוזיקה', אבל כשהמסיבה מסתיימת והמוזיקה מפסיקה המצב נותר ללא שינוי. זה משהו שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו. הלב שלי עם פלסטין. שחררו את פלסטין".

כזכור, עדן גולן הגיעה למקום החמישי והמכובד בגמר האירוויזיון עם 375 נקודות - 52 נקודות מהשופטים ו-323 נקודות מהקהל. בשלב ניקוד השופטים מרבית מדינות אירופה בחרו להתעלם מנציגת ישראל, בהן נורווגיה.

בסך הכל קיבלה ישראל 52 נקודות מ-11 מדינות מתוך 25. כל מדינה שהעניקה נקודות לישראל זכתה לקריאות בוז באולם בעת חשיפת הדירוג. ישראל, מאידך, העניקה את 12 הנקודות שלה לטלי גולרגנט, נציגת לוקסמבורג.

כך נראים הפערים הגדולים ביותר בין הניקוד שקיבלנו מהקהל לעומת הניקוד שהתקבל מהשופטים:

שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה - כולן העניקו לישראל 12 נקודות מלאות מהקהל בבית, לעומת אפס עגלגל מהשופטים. סלובניה, אירלנד, צ'כיה, אוסטריה, ואלבניה העניקו לישראל 10 נקודות בטלווט (הצבעת הקהל) ואפס מהשופטים.

איסלנד ודנמרק העניקו 8 נקודות מהבית ללא ניקוד מהשופטים. אפילו השופטים ביוון ואזרבייג'ן לא העניקו לנו ניקוד, אבל הקהל בבית נתן לעדן גולן 7 נקודות.

השופטים בגרמניה העניקו 8 נקודות בתוספת 12 מהקהל, סך הכל 20 נקודות. הקפריסאים העניקו 8 נקודות בתוספת 10 נקודות מהקהל, סך הכל 18 נקודות. השופטים הנורווגים העניקו 8 נקודות מהמדינה העוינת בתוספת 5 נקודות מהקהל, סך הכל 13 נקודות.