אירוויזיון 2024: על פי דיווחים זרים, שש מדינות, כולל המנצחת שוויץ, איימו לפרוש מהאירוויזיון במחאה על השתתפות ישראל, אולם הן התרצו פחות מחצי-שעה לפני תחילת מופע הגמר.

שימו אוזן: שיתוף פעולה מסקרן בין נרקיס והראפר עטר מיינר
בקרוב על הבמות: הרקויאם של דורופלה והמיסה של פולנק

נציגי נורבגיה, יוון, בריטניה, פורטוגל, אירלנד ואף המנצחים משוויץ רצו לפרוש מתחרות הזמר של האירוויזיון 25 דקות לפני משדר-הגמר בטענה, כי "אינם רוצים להיות כלי במכונת תעמולת-המלחמה של ישראל" וכן בשל הדחת נציג הולנד יוסט קליין.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, משדר גמר האירוויזיון זכה בנתון מרשים של 37.3%. כמו כן, במהלך הדקה שבה הופיעה עדן גולן על הבמה, שבר תאגיד השידור הציבורי את שיא הרייטינג מאז הקמתו.

כאמור, על אף השנאה הקשה, זכתה גולן במקום החמישי, בעיקר בזכות הצבעת הקהל. שבוע התחרות הדרמטי היה אפוף גל תקריות אנטישמיות ששיאו בסוף השבוע האחרון, אולם עדן גולן נתנה הופעה סוחפת בכל שלבי התחרות ובגמר. על פי התחזיות באתרי ההימורים גולן קפצה למקום השני בדירוג, אולם הצבעת השופטים והצבעות הקהל הורידו את הניקוד לישראל.

עדן גולן בראיון ראשון לאחר האירוויזיון (צילום :מערכת TMI)

ההצבעה לוותה כמידי שנה בשיקולים פוליטיים, בצל ההתרחשויות האנטי ישראליות שהתרחשו סביב התחרות. השופטים כמעט שלא העניקו נקודות לישראל, ואת מירב ה"דוז פואה" קיבלה שוויץ שנראתה כבר בדקות הראשונות כמנצחת