דואו סונרה הוא פרויקט הדגל של הפסנתרן והמלחין ד"ר טל זילבר ושל הכנר יונתן סלעי, אשר חוזרים להופיע בחודש יוני הקרב ביחד אחרי הפסקה של שני עשורים.

אכזבה למעריצים: ברוס ספרינגסטין מבטל שוב הופעות בעקבות מצב רפואי
רותם שפי נפרדת משפיטה בשיר חדש: "קשה לי לשמוע ערבית מאז כל האירועים"

במשך שנים יצרו הצמד קונצרט בפורמט ייחודי המשלב תחת מופע אחד את פסגת הרפרטואר הקלאסי לצד מוסיקה פופולרית וג'אז, ובכך פונה בו זמנית הן לשוחרי המוסיקה הקלאסית האדוקים והן לקהל הרחב.

"אחרי שנים של הופעות מול קהלים שונים ומגוונים בארץ ובחו"ל, הגענו למסקנה שהפורמט של הקונצרט המסורתי של מוסיקה קלאסית נתפס על ידי רבים כמיושן. לכן, ניסינו לחשוב על דרך מהנה ומעניינת להנגיש את המוסיקה הקלאסית לכולם, אך ללא התפשרות על איכות הביצוע ומורכבות היצירות",אומר הכנר יונתן סלעי.

לזילבר וסלעי קשת רחבה של יכולות, ונוסף על היותם מבצעים קלאסיים ברמה הגבוהה ביותר, הם מרגישים בבית גם במחוזות האלתור והעיבוד המוסיקלי. בהכנת הקונצרט הם חרטו על דגלם שלושה יעדים מרכזיים: שבירת המסורת של הקונצרט הקלאסי והתאמתו לזמננו, שימור מקודש של המוסיקה הקלאסית המסורתית והקדשת חלק ניכר של הקונצרט למוסיקה פופולרית כמו פופ, ג'אז ורוק בעיבודים קלאסיים. השילוב של ביצוע ברמה גבוהה, חלוקת הקונצרט למקטעים קצרים יותר וגיוון סגנוני, יוצרים חווית קונצרט עשירה ומרעננת.

"זה תמיד משמח לראות איך אנרגיה חדשה ושונה זורמת באולם עם המעבר מהעולם הקלאסי לעולם המוסיקה הקלה והג'אז. איך הסגנונות מהדהדים ומעשירים האחד את השני" אומר המלחין והפסנתרן ד"ר טל זילבר.

היצירה שתפתח את הקונצרט היא "פרלודיום ואלגרו" של המלחין היהודי פריץ קרייזלר, יצירה וירטואוזית בסיגנון ניאו-בארוקי. בקונצרט יבוצע גם הפרק השני ביצירתו הסוחפת והאקספרסיבית של ארנסט בלוך, "ניגון", מתוך הסוויטה ״בעל שם״, המתארת שלוש תמונות של חיים חסידיים.

נדבך מרכזי נוסף בקונצרט מוקדש למוסיקה קלונועית. יבוצעו ארבעה קטעים מתוך מוסיקה לסרטי קולנוע -  "הסנדק", קטע הכינור המפורסם מתוך "רשימת שינדלר", "I Wanna Be Like You" אחד הלהיטים הגדולים מתוך הסרט של דיסני "ספר הג'ונגל" וקטע הטנגו הידוע ביותר של קרלוס גרדל "פור אונה קבסה",מתוך הסרט "ניחוח אישה".

לו"ז הקונצרטים:

שבת, 8.6, 21:00 -  אולם הקונסבטוריון, דרך המשחררים 10, באר שבע

שני, 10.6, 20:00 – המשכן למוסיקה ואומנויות, הפלמ"ח 2א', רעננה

שלישי, 18.6, 20:00 – היכל התרבות, אולם צוקר, הוברמן 1, תל אביב-יפו

שלישי, 25.6, 20:00 – אולם רפפורט, שד' הנשיא 138, חיפה