היוצר והשחקן לי בירן שיחרר את אלבומו הרביעי, ״דרכו של עולם״, וסיפר אמש (שני) בראיון מיוחד לאיריס קול מ-103fm על ההתרגשות והאינטימיות שליוו את תהליך יצירתו. את יציאת האלבום מלווה שיר הנושא שכתב והלחין יחד עם פאר טסי ואיתן דרמון, כשעל הגיטרה אלון עדר.

היועמ"שית לבן גביר: "זימון המפכ"ל לשימוע לא חוקי ועולה ממנו חשד לשיקולים זרים"
חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים: אפי נוה ואיתן אורנשטיין עוכבו לחקירה

"לא סתם רציתי לעשות את זה בבית, האלבום הזה, באופן סימבולי ולא, הוא סוג של דלת כניסה לבית שלי. לא פיזית, אבל לבית הזה, ליסודות הבית, לדברים הקטנים שיש בבית, לחדרים שלמעטים יש מפתח אליהם. האלבום הזה מסמל שלל דברים שהבית הזה מכיל”, שיתף. 

כשהתייחס להשפעת המלחמה על האלבום סיפר: "אני מרגיש שיש פתאום איזה רובד שאנחנו מצליחים להסתכל דרכו ואליו, שזה רובד של משמעות, רובד של מילים וזה דווקא מגיע כי פתאום רבים או מתווכחים או נלחמים, אז פתאום למילים יש משמעות. אנחנו נזכרים שהמילים הן ביטוי של מה שאנחנו מנסים להעביר". 

אליאנה תדהר ולי בירן עוזבים את בית החולים לאחר לידת בנם נבו (צילום: צ'ינו)
אליאנה תדהר ולי בירן עוזבים את בית החולים לאחר לידת בנם נבו (צילום: צ'ינו)

"בגלל שאני בן אדם שמתעסק עם מילים ביום-יום, אז אני מרגיש שהאלבום הזה נכתב ככה וכשהקשבתי לו אחרי 7 באוקטובר, אמרתי 'אני מרגיש שהוא מאוד מאוד מתאים'", ציין. 

במהלך השיחה, שיתף גם בהתרגשות על הולדת הילד שלו ושל זוגתו אליאנה תדהר: "זה מה שנקרא האינסוף. כמובן שצריך להגיד למי שעדיין לא הורה שזה מלווה בטירונות 24/7, אבל זה פשוט שווה את הכול והרבה מעבר".