הזמר והמוזיקאי דן תורן הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 63 כתוצאה ממחלה קשה. תורן היה מהיוצרים הבולטים במוזיקה הישראלית החל משנות ה-80, הן בשירים שביצע בעצמו והן בכאלה שכתב לאמנים אחרים, וכן הופיע כשחקן וכמגיש טלוויזיה.

בגיל 62, דן תורן משיק אלבום סולו מס' 16: "נשארתי אותו הילד מפעם" | ראיון משנת 2022

תורן נולד בקיבוץ ראש הנקרה ב-1960 וגדל בתל אביב. לאחר שירות בתיאטרון צה"ל התפרסם לראשונה כשהשתתף בפינה "על הברזלים" ב"זהו זה". ב-1985 החל לכתוב שירים, כאשר שיריו הראשונים שהתפרסמו היו אלו שכתב לזמרת שרון ליפשיץ - "קולנוע" ו"גידי".

ב-1988 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו כזמר, "לו-חמה בשטח בנוי", בו נכלל הלהיט "לבן על לבן". בהמשך הוציא אלבומים נוספים, המצליח בהם היה "יורד נמוך" ב-1996. בין להיטיו שלך תורן כזמר סולן: "אימפריות נופלות לאט", "שוב השקר הזה", "חופשה בעליי", "עוד סיבוב" ועוד.

במקביל לפעילותו כזמר סולן היה תורן חבר בהרכבים "שונרא", "בלגאן" ו"הזבובים". עוד כתב מילים לשירים מוכרים רבים של אמנים אחרים, בהם ברי סחרוף ("השומר של הגן"), רמי קלינשטיין ("את שרה ברדיו"), יזהר אשדות ("הגשם ירד"), יהודית רביץ ("געגוע"), אריק איינשטיין ("טיול רגלי") ועוד.

כשחקן הופיע תורן בסרטים "אחד משלנו" ו"שנת אפס" ובסדרת הילדים "ראש גדול". הוא גם היה מראשוני המנחים בערוץ הילדים, והגיש תוכניות אישיות ברדיו.

ברי סחרוף ספד לו: "דן היה אומן בנשמה, חבר ושותף קרוב ליצירה כבר 35 שנה – כתבנו יחד עוד מהאלבום הראשון, ועד לשנים האחרונות שבהן עבדנו במשותף על השירים שלו. דן היה שם בשבילי בתחילת הדרך, לתת יד מכוונת בכתיבה כשהייתי חסר ביטחון. אני מודה לו על כך עד אין־סוף. שולח חיבוק גדול לילדיו איתי ויעל. דן, אזכור אותך תמיד".