"בימות פיס", אירועי התרבות מהגדולים בישראל ואחד ממיזמי הדגל של מפעל הפיס בשיתוף הרשויות המקומיות חוזר השנה בפעם ה-14:מיטב אמני ואמניות ישראל במופעים פתוחים לקהל הרחב ללא עלות או בעלות סמלית של עד 50 ₪, מחודש יוני עד חודש דצמבר 2024.

השנה, מועצת הפיס לתרבות ערה לקשיים ולאתגרים של רשויות מקומיות שתושביהן פונו מבתיהם והבינה שלחלקן יהיה קשה לקיים את המופעים לקהילה המפוזרת, ואפשרה להן להגיש בקשה לקבלת מענק עבור קול קורא מותאם במסגרתו יוכלו לבצע מספר פעילויות תרבות מותאמות עבור התושבים שפונו.

במסגרת המיזם יתקיימו הופעות של מיטב אמני ישראל ובהם: ליאור נרקיס, העבריות, התקווה 6, בניה ברבי, מירי מסיקה, אחמד פודי, יפוש ברכיהן, אמין כיוף, יואב יצחק, אופק אנדק, פלד, אליעד נחום, עידן חביב, אברהם טל, טיפקס, דודו אהרון, שאזאמט, יוני רכטר, שירי מימון, הפרויקט של רביבו, מרינה מקסימיליאן בלומין, סטטיק, מוניקה סקס, נסרין קדרי, מיקי גבריאלוב, דוד ד'אור, שלומי שבן, עילי בוטנר וילדי החוץ, דויד ברוזה, עקיבא, גיא ויהל, כנסיית השכל, מוש בן ארי, מקהלת סיראג', נס וסטילה, שמעון בוסקילה, מרגלית צנעני, רן דנקר, לירון דנינו, אביתר בנאי, קובי אפללו ועוד.

"בימות פיס", פרויקט הדגל בתחום התרבות של מפעל הפיס, מאפשר לתושבי הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ ליהנות מהופעות חיות של מיטב האמנים בישראל, במגוון הסגנונות והז'אנרים. מדובר בפעילות שמתקיימות זו השנה ה-14 ומטרתה להנגיש מופעי תרבות איכותיים לתושבי הרשויות המקומיות ולהעשיר את ההיצע התרבותי על כל גווניו לתושבי הרשויות, בדגש על ערי ותושבי הפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, כל זאת במחיר שווה לכל כיס – ללא עלות או בעלות סמלית של עד 50 ש"ח. השנה, צפויים כ-233 מופעים שיתקיימו החל מחודש יוני ועד סוף דצמבר 2024.

יריית הפתיחה תתקיים בישוב אל בטוף עם הזמרת ננסי חווא, בישוב מיתר עם הזמר גולן אזולאי, כוכב יאיר עם העבריות ומבואות החרמון עם התקווה 6.

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "גם בימים קשים אלה חשוב לשמור על הרוח ולאפשר לצרוך תרבות. 'בימות פיס' הוא אחד המיזמים המרגשים, שמוביל מפעל הפיס בתחום התרבות והאמנות, יחד עם הרשויות המקומיות. במסגרת המיזם, שיוצא לדרך השבוע, מוצעים לכלל תושבי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, מופעי תרבות ומוזיקה במחיר שווה לכל כיס. מהות המיזם היא לאפשר לקהל הרחב להנות ממופעי תרבות של זמרים ויוצרים, מהשורה הראשונה בישראל, וליהנות מחוויה תרבותית, מעשירה ומהנה - ללא עלות או בעלות סמלית בלבד. בשל המצב הביטחוני רשויות שתושביהן פונו יוכלו לקבל מענק עבור פעילויות תרבות מותאמות עבור התושבים".

בימות פיס מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים שמפעל הפיס יוזם ומוביל לקידום תרבות ואמנות ברשויות מקומיות ברחבי הארץ, בהן: פרויקט "למעלה" – ציורי קיר ענקיים של אמנים במבנים במרחב הציבורי, מיזם סרט נע שמגיע לערים בכל רחבי הארץ, פרויקט קולנוע מקומי DCP שמקרין סרטים נבחרים, סדנאות מעשירות בקהילה בתחומי האמנויות ועוד.