ביוני השנה יצוינו 20 למותה של המשוררת והמלחינה נעמי שמר עם סדרת מופעים משיריה, שירים שעיצבו את פס הקול הישראלי. המופע, הוא דיאלוג מוזיקלי בין בנה של נעמי שמר, המוזיקאי והיוצר אריאל הורוביץ לקבוצה נבחרת של זמרות יוצרות מהדור הצעיר בארץ, שמרכיבות יחד את ״האחיות שמר 24״.

הורוביץ, עם ההומור באופייני לו, נותן הצצה לסיפורים האישיים שמאחורי שיריה של אימו ויחד עם הזמרות היוצרות, הם מצדיעים לשמר בפרשנות עכשווית לשיריה. במופע הבכורה תצטרף לאריאל ולבנות חוה אלברשטיין, מי שאחראית לכמה מהביצועים המקוריים והקלאסיים לשיריה של נעמי ("לו יהי", "שיר נולד" ועוד…).

נעמי שמר ציירה לנו את מפת הארץ – מ״חורשת האקליפטוס״ דרך ״ירושלים של זהב״ ועד ״העיר הלבנה״. היא ליוותה אותנו בכאבים עם ״אנחנו שנינו מאותו הכפר״ ובשמחות עם ״תלבשי לבן״, היא הלכה איתנו לגן הילדים עם ״אצלנו בחצר״ ולצבא עם ״בהיאחזות הנחל בסיני״.

המופע ״כשאימא באה הנה״ מאפשר לנו להתרפק על שמר היוצרת ובאותו הזמן להכיר את נעמי הפרטית. השם "האחיות שמר 24" מהדהד את הרכב הנשים החלוצי שהקימה שמר באמצע שנות השישים. 

אור אדרי, דניאל רובין, מעיין ליניק, נילי פינק ועינת הראל, הן מהזמרות היוצרות והמוזיקאיות הצעירות הבולטות והמקוריות בדורן ויחד - כלהקת הבית של המופע, הן מביאות לבמה את הרוח הנשית המהפכנית והרעננה שהביאה שמר בזמנה למוזיקה הישראלית כולה.