להקת R.E.M. האמריקאית הפתיעה אמש את הקהל ואת העולם כשעלתה לשיר את להיט הניינטיז "Losing My Religion" בטקס כניסתה ל"היכל התהילה של כותבי השירים", 15 שנים לאחר שחבריה עלו על הבמה ביחד בפעם האחרונה.

הלהקה, שחבריה הם הזמר מייקל סטייפ, הגיטריסט פיטר באק, הבסיסט מייק מילס והמתופף ביל ברי, ביצעה גרסה אקוסטית לשיר מ-1991 מהאלבום "Out of Time", שהביא לפריצתה הגדולה. 

אמה של התצפיתנית חשפה: "נועה ארגמני סיפרה שהן היו שפחות"
ישראל נמצאת בצומת גורלי לקיומה, ונבחרי הציבור שלה לא מסוגלים להתעלות לגודל השעה | קלמן ליבסקינד

"כתיבת שירים וקטלוג של עבודות שכולנו גאים בהן - שנמצא שם בחוץ לשאר העולם לשארית הזמן - הוא ההיבט החשוב ביותר של מה שעשינו", אמר סטייפ, שנשא את הנאום בזמן שחבריו ללהקה עמדו לצדו. "הצלחנו לעשות זאת כל אותם עשורים ולהישאר חברים - ולא רק חברים, אלא חברים יקרים".

סטייפ סיים במחווה מרגשת למנהל הוותיק של הלהקה, ברטיס דאונס: "על שאפשר לנו את המרחב ליצור, ללכת אחרי תחושת הבטן שלנו, ללכת אחרי האינסטינקטים שלנו, להיעלם לתוך המוזיקה, לא להתעסק בהיבטים של התעשייה שהיו יכולים למנוע מאיתנו להתמקד בחלק החשוב ביותר: כתיבת השירים. ועל המתנה הזו, ברטיס, אנחנו אסירי תודה לנצח".

יממה לפני הטקס התראיינו חברי הלהקה לתכנית "CBS Mornings" לרגל כניסתם ל"היכל התהילה".

"הסיבה העיקרית לפירוק הלהקה הייתה משום שלא הצלחנו להסכים על שום דבר מבחינה מוזיקלית. לא הצלחנו להגיע להסכמה למשל איזו מוזיקה אנחנו רוצים, איך להקליט אותה, האם נצא לסיבוב הופעות" אמר באק. "בקושי הצלחנו להסכים לאן לצאת לארוחת ערב".

"והנה אנחנו כאן עם הסיפור שלנו, יושבים יחד סביב שולחן בידידות והערצה שתמשך לכל החיים", הוסיף סטייפ. "אני חושב שנפרדנו בזמן הנכון לאחר סיבוב הופעות נהדר, אלבום נהדר, והביתה", אמר באק.

לסיום נשאלו האם יסכימו להתאחד להופעה שלמה או לצאת לסיבוב הופעות. "זה לעולם לא יקרה, זה לעולם לא יהיה כל כך טוב כמו אז", השיבו.