בימים אלו, עם מלאות 20 שנה למותו של עויז חיטמן ז"ל, החליטה משפחתו לפתוח אתר לזכרו. בשיחה עם "מעריב", בנו עידו חיטמן סיפר בנוגע למה עומד מאחורי היוזמה המרגשת. חיטמן הוא שותף במשרד עורכי דין ארנון המייצג אמנים וחברות הפקה רבים.

עד כמה הושפעת מאביך?
"זוהי שאלה מאד כללית ולכן אנסה להשיב בתמציתיות מייצגת - הושפעתי מאבא שלי מאד מאד בכל תחומי החיים שלי, מהערכים עליהם גדלתי (של אהבת אדם לחברו, כיבוד הורים וחברים) ועד תחומי ענין שיש לי בחיים של ספורט, היסטוריה ותרבות".

נתוני הספרייה הלאומית: עלייה חדה של 40% בפרסום ספרים דיגיטליים
הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות מארח את דיסני בסופשבוע גאווה מהסרטים

מתי החלטתם לפתוח את האתר?
"חשבנו על פתיחת האתר זמן רב ובכל פעם נדרש מאיתנו זמינות של זמן ובעיקר פניות נפשית לעסוק בכך. זה לא קל. בסוף, לאור פניות רבות של אנשים אלינו בחיפוש אחר חומר היסטורי, כמו גם רצון לשמוע כמה שיותר שירים של אבא, החלטנו שנכון להקים את האתר, וחשבנו על מועד יום הולדתו".

כיצד הוא בנוי ומדוע?
"באתר יש לשוניות המתייחסות ליצירה שלו, לחייו ולפרסומים שחשבנו שהנושאים המצויים שם מעניינים ורלוונטים לציבור המתעניין.

לאיזו מטרה הוא נועד?
"שימור היצירה ומתן כבוד לאבא ז"ל ולפועלו".

האם הרגשתם שזכרו נשכח?
"להפך. עם השנים אנחנו למדים עד כמה משמעותי הוא היה ביצירה הישראלית ועד כמה הוא מוערך על ידי הציבור היהודי בארץ ובח"ול, יש כמות מכובדת של ערים שבחרו לקרוא בתי ספר, רחובות וכיכרות על שמו. בתי ספר שמציינים אירועים שונים סביב שיריו ועוד".

הם הזמן עושה טוב לצוואתו המוזיקלית?
"לעמדתי הסובייקטיבית מאד. יצירותיו נלמדות במסגרת בתי ספר שונים". 

מה דעתכם על עולם הפזמונאות והמוסיקה שהוא הותיר?
"שהוא היה גאון מוסיקלי, שידע להעביר מסרים בהם האמין (אהבת אדם לחברו, אהבת ישראל) בצורה פשוטה וברורה, לכל- ילדים, מבוגרים, מסורתיים, דתיים".