לאחר קריירה מפוארת בארץ ובעולם ועשרות שיתופי פעולה עם אמנים ישראלים ובינלאומיים, (בהם: ברי סחרוף, אביתר בנאי, חנן בן ארי, מתיסיהו, איה כורם, שלומי שבן ועוד). דניאל זמיר, אחד מהמוזיקאים הבולטים והמוערכים בסצנת הג'אז בישראל, עובר כעת לקדמת הבמה כזמר-יוצר עם אלבום חדש וחשוף בהפקתו של אלדד ציטרין האגדי.

'תשע נשמות', הוא הסינגל הראשון שיוצא מתוך האלבום 'חדש', שנולד מתוך התקופה הקשה בחייו. את האלבום ישיק זמיר במופע חגיגי, שייערך ב-14.8 בתיאטרון ירושלים ובו יארח את אביתר בנאי. שם האלבום והמופע 'חדש' - לא מקריים. לפני כשלוש השנים, זמיר יצא מהארון כביסקסואל והפך לדמות חברתית מעוררת השראה.

זמיר נאבק על מקומו בתוך הקהילה האורתודוכסית ועל זכותו של כל להט״ב להיות חבר גאה בקהילה דתית-חרדית. הדרך לשם לא היתה קלה בכלל ומלאה בחוויות לא נעימות, אך התוצאות ניכרות. המאבק של דניאל נשא פרי בדמות פסק הלכה היסטורי מאת רבנים בכירים המורים שאין להפלות להט״ב בשום עניין בתפילה ובציבור, ובכלל זה להיות חזן ובעל התפילה, להיות בעל הקורא בתורה וכל עניין אחר.

דניאל זמיר מספר: "האלבום 'חדש', הוא כנראה המרגש ביותר בשבילי עד היום. הוא בא אחרי 3 שנים, שהיו ללא ספק הקשות ביותר בחיי.  יש בו כעין שיקוף של התנודות הנפשיות והרגשיות, יחד עם התובנות והשינויים שעברתי ורכשתי בשנים הלא פשוטות האלה. תשע נשמות, הוא כמו שיר נושא לתנודות האלה. מתוך הקושי העצום ועל סף הייאוש, מצאתי את הכוחות לרקוד עם העצב עד שיש תנועה והליכה. לדעת שעל אף הכל ולמרות הכל, האש שלי בלב, התשוקה מצד אחד לאמת הטהורה ומצד שני התשוקה לדברים שאי אפשר, תשוקות האסורות למימוש. האש הזו, בשני חדרי הלב, תוקד לנצח. כשהתשוקות הסותרות לכאורה מצליחות לחיות בשלום זו לצד זו בלב ובנפש, מסוגלות להכיל את האש כך שהיא לא תשרוף, זוהי גאולה פרטית, אישית של