לפני חודש הפתיע הזמר פאר טסי את קהל המעריצים שלו ופרסם בלי הכנה מוקדמת את אלבומו ״רדיו שטח 2״, הכולל בתוכו לא פחות מ-20 שירים חדשים. אחרי הצלחת ״רדיו שטח״ עם הלהיטים ״38״, ״אהבה חולה״ ו״אחרי הנצח״, הציפיות היו גבוהות מהזמר שלאורך השנים בנה קהל חזק ומחתרתי, אך לא קיבל את תמיכת תחנות הרדיו. זאת מאז הלהיט המצליח שלו ״דרך השלום״ שהביא אותו לתודעה של כל בית בישראל בשנת 2014. שבוע לאחר צאת האלבום הוא פרסם בשקט הענו שלו, ללא תרועות יח״צ מוגזמות המאייפנות זמרים רבים, ארבע הופעות בקיסריה, אליהן הכרטיסים נמכרו בתוך זמן קצר.

אמש (חמישי) התקיימה ההופעה הראשונה והמרגשת במיוחד, מאחר וזוהי בדיקת החומרים הראשונה של טסי לאלבומו החדש. הזמר פתח את ההופעה עם להיטו החדש ״רוז״ וסיפק לקהל ישר את מה שהוא כל כך רצה, רפרטואר טרי אותו הוא שינן בחודש שחלף. הקהל הגיב בהתאם והרעיד את קיסריה עם מילות השיר. הזמר המשיך עם שיר נוסף מאלבומו החדש ״ליבי״ וניכר שהוא מתרגש לשמוע את הקהל מהדהד את המילים שכתב והקליט לבדו באולפן. ואולי זה חלק מסוד הקסם של טסי. 

בהשמעת בכורה: פאר טסי מרגש בשיר לזכר חברו שנהרג בתאונה

הזמר הצעיר שהוציא להיט ענק ונדחק חזרה לשוליים לשנים ארוכות, בנה ביזע ודמעות רפטואר שירים שלא זכה לפרגון מתחנות הרדיו, עד לאלבומו האחרון. הזמר מעריך את הקהל שלו, אבל באמת - לא כקלישאה, אפשר להרגיש את זה בכל תנועת גוף שלו על הבמה. אותם מתמידים הגיעו להופעות עוד לפני שטסי הפתיע עם להיטיו מ״רדיו שטח״, והוא זוכר להם את זה ומוקיר על כך תודה. משם המשיך עם השירים המרגשים ״חורף בחלון״, ״לאט, לאט, לאט״, ו״מפת העולם״. לאורך ההופעה הוגשו לטסי מהקהל דגלים של הנופלים מיחידות שונות, והוא החזיק כל דגל ודגל ונתן להם כבוד ראוי, לצד מחיאות כפיים של הקהל. ״בזכותם אנחנו כאן״, סיכם באחד הרגעים הללו.

טסי שר גם את ״מה יהיה מחר״ מאלובומו החדש, שיר שבכלל נשמע כאילו שייך לעידן רייכל, אבל עובד נהדר גם על הקהל שלו. מצויד במגבת קטנה, טסי עושה לי מיד פלאשבק לשלמה ארצי וגורם לי לתהות האם במידה מסוימת הוא ממשיך דרכו. כמו ארצי, כל שיר הוא המנון של הקהל, והקהל הוא חלק בלתי נפרד מהלהקה. במרבית השירים, טסי שניחן ביכולות ווקאליות יוצאות דופן (אפילו לקולגות שמתפארים בסלסולים מיוחדים), מגיע לגבהים ששמורים לאייל גולן בלבד, ועושה זאת בקלות קשה לעיכול. למרות זאת, הוא לא קנאי למיקרופון ונותן לקהל שלו לשיר איתו יחד כל שיר ושיר, קצת אני וקצת הקהל. ובמקרה של טסי לא שרים במבוכה וביישנות, זה חלק מהשואו, תשירו בכל הכוח כי זה התפקיד שלכם עכשיו.

משם טסי המשיך עם שיריו המקפיצים ביניהם ״דרך השלום״ (שאני בספק שהוא עדיין נהנה לשיר אותו), ״דפיקות הלב״, ״היי מאמא״ ועוד. אותם שירים שנחוצים להתחממות הקהל, אבל צר לי לאכזב שלא בשבילם באתי. ההברקות של טסי נמצאות בשירים המלודים והמרגשים שלו. הלחנים החזקים שנותנים קרקע יציבה למילים הנוגעות.

פאר טסי (צילום: מרוה שרון)
פאר טסי (צילום: מרוה שרון)

טסי המשיך עם אחד משיריו הבולטים באלבומו החדש ״המדומיין״, שמספר את הדרך של הילד החלום כנגד כל הסיכויים, שהגיע עד לבמה של קיסריה עם קהל מעריצים שבוי. ״גם כשכולם כבר נגד, הוא לא יורד לספסל״, שר טסי ומספר על הדרך שעבר עד להצלחה. רגע לפני, בתזמון מדויק, עלו לבמה אנשי הצוות של טסי, שהכריזו על 20 מיליון שימושים מאלבומו החדש, והעניקו לו אלבום זהב, והוא התרגש עד לכדי דמעות. ״תמיד חשבתי שיהיה מאוד קשה לשחזר, אני עובד מאוד קשה כדי שזה יקרה, כי אני אוהב מוזיקה וכל כך שמח שהאלבומים האחרונים שלי זה על שמכם, זה רדיו שטח״.

משם המשיך עם הלהיט החדש ״סלינה״, ״רוקד עם הכאב״, ״יוני״ המרגש המספר על איש הפקה של הזמר שנהרג בתאונת דרגים בשנת 2022, ואותו הקדיש למשפחתו שישבה בקהל. הוא התיישב על הבמה ושר את ״אחרי הנצח״ אותו הקדיש לכל הגיבורים שנפלו מאז השבעה באוקטובר. טסי זכה לתשואות הקהל, שעצר את ההופעה וצעק ״פאר טסי״, לקול מחיאות כפיים מתוזמנות, כאילו היו במשחק כדורגל ועודדו את קבוצתם האהובה. טסי המשיך עם להיטיו ״38״, ״ערק״ ו״אהבה חולה״ וחתם את ההופעה עם ״מלודי״ מאלבומו החדש. 

נראה כי לטסי היה חשוב להוכיח, בעיקר לעצמו, שהוא יכול לשחזר את ההצלחה של ״רדיו שטח״ וההופעה הזאת ובה הקהל ששואג את שיריו החדשים, נתנה לו את החותם לכך. טסי שהחל את הקריירה שלו עם להיט חפלות אולטימטיבי, רחוק משם היום שנות אור. הוא זמר של רגש, והוא עובר יחד עם הקהל שלו בכל הופעה, טיפול רגשי עמוק. הוא בין הזמרים החזקים בישראל, אבל זה בכלל לא הנקודה אצלו, הוא צנוע ושקט ומסתפק בקיסריה, כשבקלות יכל לפתוח הופעה בהיכל מנורה והוא מספק בכל הופעה בדיוק את מה שהקהל מבקש. בלי לארח אמנים נוספים, בלי רקדניות, בלי הפקה פומפוזית. ממש כמו הזמרים של פעם, רק תשיר ואנחנו מרוצים.