9 חודשים למלחמה וחום יולי אוגוסט מעולם לא היה קשה כ"כ עבור עשרות אלפי בני נוער : ב-7.10.2023, מדינת ישראל חוותה את האסון הלאומי הגדול מאז הקמתה, עם פלישת מחבלי חמאס מגבול עזה, למסע רצח וחטיפה נרחב. בשבוע הבא, 07.07.24 יתקיים ערב ההתרמה השנתי של עלם למען נוער בסיכון, והשנה נכנסו אלפי בני נוער למעגל הסיכון. 

עלם מציינת 40 שנה להקמתה, באירוע שייערך באוניברסיטת תל אביב (אולם סמולרש). האירוע יתקיים במעמד יו"ר העמותה - הרב שי פירון, מנכ"לית העמותה - טלי ארז, נשיאת עלם לשעבר נאוה ברק שתקבל אות מפעל חיים מהעמותה ואנשי ציבור נוספים. 

את אירוע ההתרמה המיוחד ינחה לי בירן בהתנדבות מלאה ובקטע האומנתי יופיע הזמר חנן בן ארי. 

בנוסף, במסגרת ערב ההתרמה יתקיים טקס מרגש להנצחתם של שלושה ממתנדבי העמותה שנרצחו בעת מילוי תפקידם במסיבת הנובה בקיבוץ רעים. כל הכנסותיו של ערב זה יוקדשו למען המשך מתן סיוע ותמיכה לבני הנוער בסיכון שאותם עלם פוגשת ברחבי המדינה.
מפרוץ המלחמה, הקימה עלם מרחבי נשימה במלונות המפונים ופיתחה מודל התערבות ולווי הוליסטי מודע טראומה הכולל מענים לכל שעות היום - מרחבים רגשיים בבתי הספר לשעות הבוקר, מרכזי נוער לשעות אחה"צ,  ניידות רחוב לשעות הלילה ומענים דיגיטליים ברשת. זאת בנוסף לעבודה השוטפת עם בני נוער וצעירים בפריפריה החברתית והגאוגרפית אשר אין להם כתובת אחרת והיום שקופים יותר מתמיד.

לי בירן (צילום: רפי דלויה)
לי בירן (צילום: רפי דלויה)

הרב שי פירון, יו"ר עמותת עלם: "מאז ה 8 לאוקטובר עלם התייצבה כדי להגן על צעירי ישראל. בני הנוער בדרום ובצפון זקוקים למענה חרום, שימנע מהם להתדרדר לתהום. גם מצבם של כלל בני הנוער בישראל ספג מכה קשה. עלם, פועלת ללא לאות, בידכם לסייע לנו להרחיב את הפעילות ולהציל צעירים וצעירות רבים ממצבי סיכון".

טלי ארז, מנכ"לית עמותת עלם: "9 חודשים שהחיים של כולנו כבר לא אותו דבר. בטח ובטח לבני הנוער , החלטנו בהחלטה לא פשוטה אבל מושכלת כי תפקידנו להציף ולהתריע על מצבם של בני הנוער שמחמירולפנינו עוד דרך ארוכה. לצד זה החובה להמשיך ולהחזיק את התקווה שעם הסיוע הנכון ועם תוכנית עבודה רב מערכתית יהיה פה שוב טוב.  אנו נקיים השנה ערב התרמה מרגש שכולו בסימן עשיה, הנצחה ותקווה.  בזכות התרומות של המגזר הפרטי והעסקי  שנגייס בערב זה צליח להמשיך להיות שם עבור בני הנוער שאין להם כתובת אחרת".

לקו הייעוץ, תמיכה וסיוע של עלם עקב המלחמה, ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עלם באתר העמותה, או בווטסאפ במספר 054-9424062.