נעמה גוגנהיים – CA-SH
טראפ ממכר, חדשני ועשוי טוב של נועה גוגנהיים השרה באנגלית עם קומץ מילים בעברית. גוגנהיים גם כתבה, גם הלחינה וגם מבצעת בכישרון רב. בעקבות שיר זה שוטטתי ביוטיוב שלה ונחשפתי לעוד שירים מצוינים, כמו למשל "חלומות" שהוציאה לפני כחמישה חודשים. כישרון שראוי למרקר.

עמית הלוי – תבוא
"את השיר 'תבוא' כתבתי והלחנתי לפני למעלה משנה", כתבה עמית הלוי. "בימים האלו, הרגשתי שהוא מקבל משמעות קצת שונה, והוא מתחבר לי עם התקווה והציפייה לשובם של כל החטופים, החיילים האמיצים שלנו, וכל מי שנמצא מחוץ לביתו. הלוואי שבקרוב זה יתגשם". מדובר בבלדה ארצישראלית יפהפייה, מרגשת ומלאת תקווה שמבצעת יוצרת וזמרת מחוננת, כישרונית ואיכותית.

דורון רפאלי – חצוי שלם (אלבום)
האלבום החדש של דורון רפאלי, מתופף, זמר, מלחין ומפיק מוזיקלי עם המון זכויות בתעשיית המוזיקה (כמי שעבד עם כל האמנים המובילים במדינה) הוא מאד אישי, עשוי טוב, עשיר ורבגונית מוזיקלית. זה אלבום שאי אפשר להפסיק להאזין לו שוב ושוב, גם כי כל שיר מספר סיפור אחר ובסגנון מוזיקלי שונה לגמרי, גם בגלל הכנות בשירתו של רפאלי (הפרונט הווקאלי מאד מתאים לו) וגם בגלל הרלוונטיות שלו לתקופה (למשל, בשיר "הכוכב על האופנוע" הוא שר "הייתי גיבור מלחמה, מה נשאר מהגבורה?") וגם בגלל ההפקה המוזיקלית העדינה, המלטפת והמדוקדקת. אלבום דרך אולטימטיבי.

ליאן בירן – זכיתי ליפול
לא הכרתי את ליאן בירן, אך כשנחשפתי השבוע לשירה – נשביתי בקסם. גם הקול המדויק והביצוע העוצמתי מלא הכנות והרגש, הנוסך את התחושה שהיא מתכוונת באמת למה שהיא שרה (מה שמשכנע אותי כמאזין), גם הטקסט והלחן מסוגת הבלדה הנוגעת וגם ההפקה המוזיקלית הנותנת את המקום לקולה המיוחד – דיברו אליי וגרמו לי לשמוע את השיר בריפיט.

יוני רכטר – במקום אחר
יוני רכטר, מהמוזיקאים המחוננים ופורצי הדרך במוזיקה הישראלית, בשיר חדש הספוג בדנ"א שלו שאי אפשר להישאר אדיש לגביו. 

על השיר כתב רכטר כך: "השיר הזה כך נראה לי עוסק בפער בין הפרטי לכללי בייחוד אחרי מה שעברנו מאז ה-7 באוקטובר. יום אחד ישבתי ליד הפסנתר ויצאה לי מנגינה עם הטקסט הזה. הרגשתי שאני מבטא משהו שנוגע בשאלה איך כל אחד מאתנו חי את חייו ומנסה לשמור על ה'בועה' שלו ובמקביל המאורעות מסביבנו פולשים לחיינו.. התחושות ממה שקורה מסביב: "יחד באנו הנה פעם, מקצווי עולם, אבל עכשיו הכול נעלם", מתמזגות בשיר עם העולם הפרטי ומובילות לשאלה הכוללת את שני העולמות: "איך עוברים ימי מבלי לחשוב, לאן זה מוביל?". זה השיר השני עליו אני עובד עם המפיק המוזיקלי אלעד אדר, העבודה המשותפת הייתה יצירתית כיפית וגם סוג של תרפיה".