מופע מחווה מיוחד לזכרו של הזמר אדם, שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 64 לאחר מאבק במחלת הסרטן, יתקיים החודש במשכן לאמנויות הבמה תל אביב. המופע ייערך ב-22 ליולי, וכבקשתו של אדם, הכנסות המופע יתרמו למטה משפחות החטופים ולאגודה למלחמה בסרטן. 

יזהר אשדות, מי שליווה את אדם בשנותיו הגדולות בשנות ה-80 כמלחין ומפיק, יהיה המנהל המוזיקלי של האירוע (לצד אסף פרישמן), ולצדו יופיעו אילן פלד, אילנה אביטל, אילנית, גלית גוטמן, דנה אינטרנשיונל, דפנה דקל, הראל סקעת, זהבה בן, יהונתן פרלמן, יזהר כהן, ירדנה ארזי, 'נונו' (נעמי אהרוני-גל), ניקי גולדשטיין, עברי לידר, עופר ניסים, פיטר רוט, רון רוזנפלד סולן 'פורטרט', רוני דואני, רן דנקר ונוספים.

לדבר מארגני האירוע: "אנו מקיימים את המופע על פי בקשתו האחרונה של אדם וכעת רוצים לומר לו תודה. תודה על הקול הצרוד, השורט והמלטף, על ההגשה המהפנטת והחד פעמית, על האישיות הכובשת, הקורנת והטובה, ועל השירים הגדולים שימשיכו ללוות אותנו לנצח. מאז מאורעות ה-7.10 היה אדם עסוק בדאגה כנה ואנושית לחטופים ובני משפחותיהם – וכבקשתו, הכנסות המופע יתרמו למטה משפחות החטופים ולאגודה למלחמה בסרטן.  המופע הינו ציון דרך בתקופה בה צמח בישראל אייקון פופ עצום שהרעיד, הרטיט ונחרט בלבבות של דור שלם, והמופע יביא רגעים שהפכו לסמלי תקופה בסרטונים נוסטלגיים מרגשים ועל הבמה". 

“לא פספסתי אף הופעה": ההיסטריה סביב הזמר אדם בשנות ה-80

חברו הקרוב של אדם ובן זוגו לשעבר, שמעון שירזי, שיפיק וינהל אמנותית את האירוע: "הוא היה אהבת חיי הגדולה. אני מפיק אותו מתוך אהבה עמוקה וכבוד גדול, לאמן, לחבר ולאהוב שמאד יחסר לי. האמנתי שנצליח להפיק יחד את האירוע הזה כשעודו בחיים, אבל הגורל הכריע אחרת". 

מופע המחווה לאדם (צילום: יח''צ)
מופע המחווה לאדם (צילום: יח''צ)

מירי פרלמן מהמשרד 'שלמה צח - מירי פרלמן בע"מ', שניהלו את הזמר לאורך השנים ויפיקו את הערב: "נשארו לאדם אהובנו כמה חלומות לא סגורים, אבל לא המון. אחד מהם היה לעשות מופע גדול, כשכל הכנסותיו ייתרמו למטה החטופים ולאגודה למלחמה בסרטן. הוא היה מעורב בהפקת המופע ואמר כל הזמן שיעשה השתדלות להחזיק מעמד עד אז, אך לצערנו הדבר לא קרה. מכאן אנחנו ממשיכים לקיים את צוואתו, כשאמנים רבים מתרגשים לקחת חלק ולתת לו את הכבוד הראוי וזו נחמה קטנה לכולנו".