המוזיקאי שלמה בר, מנהיג להקת "הברירה הטבעית", מעלה מופע חדש, "בזמן אחר", לצד הפסנתרן עדן גיאת, שצעיר ממנו בכמעט 60 שנה. בראיון מיוחד שיתפרסם ב"מעריב המוסף" בסוף השבוע, מתייחס בר לסוגיות הנפיצות של החברה הישראלית.

בין היתר, בר מתייחס בראיון לאפליה העדתית בישראל: "היה פעם ראש ממשלה מזרחי? זה פצע שיצר קרע חברתי, שהוא לדעתי אחד הגורמים שהובילו למה שקרה ב-7 באוקטובר. האשכנזים שולטים בתפקידי המפתח הבולטים. תסתכל למשל על בית המשפט העליון, הרוב שם אשכנזים. אני נלחמתי באומנות שלי נגד הנושאים האלה. האפליה הזו עדיין קיימת, וחבל שכך".

בנוסף, מתייחס בר ל-7 באוקטובר ולמצב הביטחוני, ומותח ביקורת על התנהלות ההנהגה ומערכות הביטחון: "אם אנחנו, כעם, לא נאפס את עצמנו ולא נדע בפני מי אנחנו עומדים – יהיה פה ממש לא טוב. אסור לנו לשחק משחקים מערביים דמוקרטים ויפי נפש, אחרת אנחנו נפסיד במלחמה הזו. אין ספק. סתמנו את העין ולא רצינו לראות את האמת כל כך הרבה שנים והשיא היה ב-7 באוקטובר. איך במשך שבע-שמונה שעות אף אחד לא הגיע ליישובי העוטף? מה זה הדבר הזה? אני לא רוצה להגיד יותר אבל זה דבר שצריכים לתת עליו את הדין.

"יש פה סוג של הפקרות. אם יש לך אחריות – אתה צריך לתת את הדין. מה זה מנהיג? צריך לקחת אחריות על עצמו. אחרת בשביל מה הוא מנהיג? שלא ינהיג. אני אציין שאני לא מתכוון למנהיג כזה או אחר, אלא מתכוון להנהגה הכללית: הצבאית, הפוליטית, המדינית, כל מי שהעתיד והגורל שלנו מופקד בידיהם. יש לנו עם נפלא, אני גאה בעם הזה ואני חושב שהמנהיגות תבוא מהעם ומהלוחמים הגיבורים, שעכשיו מגנים עלינו. כי מה שהם השיגו, אנחנו כאזרחים לא ידענו לעשות – לתת גב. זו אחת המלחמות הכי קשות שאפשר לתאר, ובכל שנותיי לא זכורה לי מלחמה קשה כזו".

הראיון המלא יתפרסם בשישי ב"מוסף מעריב" ובאתר מעריב אונליין