אמש (רביעי) הוגשה תביעה נגד גיטריסט רד הוט צ'ילי פפרס לשעבר, ג'וש קלינגהופר, בגין גרימת מוות ברשלנות של הולך רגל בן 47 בקליפורניה. על פי כתב התביעה, שצורפה אליה גם תיעוד וידאו וצילום סטילס של התאונה עצמה, עולה כי ב-18 במרץ קלינגהופר התעסק, לכאורה, בטלפון הסלולרי שלו בזמן שפנה שמאלה ופגע עם רכבו בישראל סאנצ'ז בן ה-47. עוד נכתב כי סאנצ'ז מת מפצעיו שעות לאחר מכן, וכי לא בוצע מעצר בזמן האירוע. 

"צריך לעצור את קלינגהופר ולהעמיד אותו לדין בגין הריגה", אמר עורך הדין של התביעה, ניק ראולי. עוד הוסיף: "יש לנו סרטון שמראה שהוא עסוק בטלפון הנייד שלו בזמן שפגע והרג את סאנצ'ז, בעת שחצה את הכביש במעבר חצייה. סאנצ'ז, אב אוהב, היה בדרכו למכולת כדי לקנות מצרכים להכנת מרק למשפחתו והוא לא חזר הבייתה. הוא עשה הכול כמו שצריך וציית לחוקי התנועה, אבל למרבה הטרגדיה מר קלינגהופר נהג בחופזה והיה בטלפון הנייד שלו. הוא פגע בו אנושות מאחור עם רכב שטח גדול. האובדן והאבל שעמם מתמודדת כעת המשפחה הם עצומים. לא נעצור עד שתילקח אחריות וייעשה צדק למר סאנצ'ז ולמשפחתו".

בתו של הולך הרגל שנהרג, אשלי סאנצ׳ז, אמרה בהודעה לעיתונות: ״אבא שלי היה מוכר כשף דגול, הוא היה המוכשר ביותר במשפחתו, הסבא הכי טוב שתמיד מפיץ אהבה ושמחה. החיוך שלו היה כל כך מדבק. חייו נקטלו בשל מעשה רשלני של אדם שלא טרח להסתכל לאן הוא נוהג".