הזמר והיוצר, שולי רנד, התראיין בתוכניתה של איריס קול ב-103FM לרגל יציאת שירו החדש 'הכלים השבורים' המתאר את התקופה המורכבת של עשרת החודשים האחרונים.

בפתח דבריו תיאר: "יש פרץ של כתיבה, כולם רוצים למלא את את תפקידם ולבטא את רוח התקופה. יש התקפה של מילים אינסופיות וקשה לעשות את הדבר הזה שיהיה אחד לאחד, שגם יישאר ברמה של דימויים וגם עדיין יפתח את המחשבה למצב פנימי או לדבר שהוא יותר מהדבר עצמו. הגיעו אליי המון שירים בתקופה האחרונה, והוא זהר מהבחינה הזאת שהוא הצליח למצוא את האיזון בין לגעת ברגש, בפנימיות ומצד שני, דימויים שעוד מאפשרים מקום לדמיון, שהאדם יחשוב על מה השיר הזה. שמחתי מאוד לבצע את השיר".

"החזקתי את מעיין בידיים שלי כשהיא נפטרה": איציק קלה בראיון קורע לב
מרגש עד דמעות: בעודה מתמודדת עם מחלה קשה, סלין דיון כבשה את פריז

על התקופה הנוכחית אמר: "זו תחושת אין אונים גדולה מאוד. בדרך כלל תחושת אין אונים אמיתית, בתפיסה שלי לפחות, היא דבר רוחני גבוה. תחושת חוסר אונים שזו תחושה נוראית, יש בה גם הרבה אמת. זו התחושה הכי קשה שיש ואם היא מביאה לזעם וכעס, אז היא בכלל מסנדלת אותך, אבל אם היא מביאה למצב שאתה מרים ידיים במובן של בקשת עזרה, של תפילה, זה היסוד של ההצלחה. בתוך כל דבר שהוא קשה, מתחבאת גם ישועה".

בהמשך שיתף בהתמודדות שלו עם האמונה: "יש כל מיני תשובות שאדם יכול לתת לעצמו. אחרי שהתחיל כל הסיוט הזה של 7 באוקטובר, אז אני נפגשתי עם המון אנשים ובגלל שיש לי זקן ארוך, אז חשבו שיש לי תשובות ושאלו אותי - 'למה?' התשובה האמיתית והכנה שלי הייתה ש'אפילו במצבים הרבה פחות קיצוניים, אני לא יכול להבין את ההנהגה של האלוהים ובטח ובטח לא עכשיו'".

לדבריו, "אתה יכול למצוא לעצמך סוג מסוים של תשובות, אבל השאלה היא כמה הן מחזיקות בתוכך וזה באמת העניין של האמונה שלך. אמונה זה דבר לא דבר סטטי, זה דבר שצריך להיאבק עליו. נניח שיש לך אמונה בטובו המוחלט של הקדוש ברוך הוא ואתה רואה רוע מתפרץ כזה לתוך העולם, ללא הבדלים בין ילד, חסרי אונים. יש מושג שנקרא 'הסתר פנים', זאת אומרת שהקב"ה כביכול מצמצם את הנוכחות שלו. השאלות האלה היו לגבי השואה, אנשים גם איבדו את האמונה שלהם בגלל הדבר הזה. האמונה זה מאבק יומיומי, להגיד לך שזה לא מעלה שאלות? זה בטח מעלה שאלות".

"אם זה לא מעלה שאלות על דל השפתיים, זה מעלה שאלות עמוק עמוק בלב. כל מיני דברים כאלה, אבל זאת מלחמה עתיקה וישנה ואם המציאות הייתה קובעת אם יש אלוהים או אין, אז מזמן היינו בורחים, כי המציאות בכללה היא קשה, היא בעייתית. זה עליות וירידות", סיכם.