טלי ברש גוטליב מונתה לתפקיד מנכ"לית האופרה הישראלית ותחליף בתפקיד את צח גרניט שפורש מתפקידו לאחר שמונה שנים, ולבקשת הנהלת האופרה יוסיף לכהן כמנהלה האמנותי של האופרה.

ברש גוטליב מגיעה לתפקיד אחרי 26 שנים כמנכ"לית קרן הפילהרמונית הישראלית, במהלכן גייסה מאות מיליוני שקלים לטובת התזמורת והייתה שותפה בעשייתה השוטפת ובפעילויות הדגל של התזמורת בשנים האחרונות, בכלל זה באירועי העברת שרביט הניצוח ממאסטרו זובין מהטה למאסטרו להב שני; היא יזמה קונספטים חדשניים להמשך פעילות התזמורת בתקופת הקורונה שכללו גאלות וירטואליות בהנחייתן של הלן מירן ושירה האס ונמנתה על מובילי השיפוץ של היכל התרבות.

טלי ברש גוטליב מחזיקה בתואר LLB מאוניברסיטת תל אביב; בוגרת התוכנית לניהול מוסדות תרבות ואמנות מטעם אוניברסיטת תל אביב ובוגרת תוכנית מנהיגות של מכון אספן היוקרתי.

מינוייה לתפקיד המנכ"לית מהווה חלק מתהליך שינוי ארגוני שמבצעת האופרה, במסגרתו יפוצל תפקיד המנכ"ל והמנהל האמנותי, לאור ההתרחבות המשמעותית בעשייה של האופרה הישראלית בשנים האחרונות וכחלק מההיערכות האופרה להתמודדות עם האתגרים המרכזיים הצפויים לה בשנים הקרובות.

"אני נרגשת לקבל עליי תפקיד משמעותי זה ומאמינה בכל ליבי במקומה הייחודי של האופרה בתרבות הישראלית. בימים מטלטלים אלה יש משמעות מיוחדת לתרבות כמקור יציב של שקט פנימי ונחמה. אני מצפה להוביל את האופרה לצידו של צח גרניט בהמשך תהליך של צמיחה ומצוינות, להביא את קסם האופרה לקהלים חדשים גם בצפון ובדרום, לעורר את סקרנותו של הקהל הצעיר ולהדביק אותו באהבת האופרה" אומרת ברש גוטליב.