כחודשים לאחר מותו הטראגי של המוזיקאי דן תורן, בנו איתי שומר על הגחלת ומוציא דיסק חדש "אני". איתי תורן בן 25 מחולון, למד במגמת מוזיקה עד כיתה י׳ ואז פרש מהתיכון כדי ללמוד ברימון וב-BPM. ב-2021 הוציא את האלבום הראשון שלו באנגלית - Good Manners, ועכשיו לאחר מות אביו מתחיל לשחרר מוזיקה בעברית.

"אני איתי, תורן, איתי תורן, תורן 7 וחברים מעוותים את השם חזק יותר. אני מוזיקאי שעושה מוזיקה. איש שאוהב אנשים. אני זה אני, ואני נותן למוזיקה לספר עלי". הוא אומר על עצמו. "אנחנו אף פעם לא באמת בסוף החיפוש העצמי. אז אני כמו כולם בעניין. אבל מה שמצאתי על עצמי, שמרתי, גזרתי ושיפרתי".

אבא ליווה את המוזיקה שלך?
אבא מאוד תמך ביצירה שלי. הוא הזמין אותי ללמוד אצלו כתיבת שירים באחד הקורסים שהעביר. קישר אותי עם כל בן אדם שהוא חשב שיכול לעזור ותמיד התרגש לשמוע חומרים שלי.

עד כמה השפיע על האומנות שלך?
לא הייתי אומר שהוא השפיע על האומנות שלי כמו שהוא השפיע על איך אני מייצר אותה. בזכותו הבנתי שמוזיקה עושים עם חברים או שלא עושים. ⁠זרקתי את עצמי ידיים רגליים לתוך העשייה. אני ואבא הרי גרנו ביחד. כשאבא היה מאושפז בבית חולים והבית נשאר ריק לרשותי, כדי לא לאבד את זה התחלתי לצלם את הקליפ ל׳אני׳. רק כדי שיהיה לי משהו לעשות חוץ מלדאוג לאבא. מאז שנפטר הדבר המרכזי שעוזר לי להתמודד זה לעשות עוד אומנות. אין לי שום מועקה, זו זכות ענקית לגדול בבית של אמן מסור ומתמיד כל כך שהרבה לפני שהוא אמן כזה, הוא אבא כזה וזו בכלל זכות. אני רוצה להמשיך דרך בכך שאצור דברים חדשים.

דן תורן (צילום: ליה יפה)
דן תורן (צילום: ליה יפה)

הוא הספיק לשמוע את הסינגל החדש?
הוא מאוד אהב את הסקיצה, אני בטוח שהוא היה אוהב גם את הגרסא הסופית.

עד כמה הייתם קרובים?
היינו מאוד קרובים. גרנו ביחד כמו שותפים בשמונה השנים האחרונות. הייתה בינינו ממש דינמיקה של חברים. אבל אין תחליפים.