לפני חצי שנה הלך לעולמו הזמר ליאור פרחי, לאחר שלקה בדום לב ונפטר בשנתו בגיל 53. גרושתו ואם ילדיו, כרמית פרחי גרינבוים, שנותרה חברתו הטובה גם לאחר הגירושים, מספרת בראיון לפודקאסט של מעריב כי ליאור היה חלק בלתי נפרד מהיומיום שלה ושל ילדיה. “היה בינינו שיתוף מלא", סיפרה. "לא זוגיות, לכל אחד היו את החיים שלו, אבל שיתוף מלא. עושים חגים ביחד, ילדים והומור משותף - היה לליאור חוש הומור טוב. הוא היה מצחיק ותמיד דאג לפרגן”.

מתי הכרתם?
“כשהוא התחיל את הדרך שלו. אני לא הכרתי אותו, אבל אחיו גר מעל ההורים שלי והיה בקשר טוב עם המשפחה וכל הזמן אמר ‘יש לי אח להכיר לך’. בינתיים ליאור התחיל להופיע ויום אחד הגעתי להופעה עם כולם. אהבתי, אבל לא חשבתי שאני הולכת להיכנס לעולם הזה. בהמשך עברנו כברת דרך ארוכה".

תתכוננו להתאהב: ההופעות הכי חמות בט"ו באב
סופה של תקופה: "עילי בוטנר וילדי החוץ״ יסיימו את דרכם המשותפת

פרחי נפטר ב־12 בפברואר וכרמית מספרת על היום הנורא שעבר עליה ועל משפחתה. “זה היה יום שני", היא משחזרת. "בדרך כלל כשהילדים מגיעים אליו כבר מהצהריים אנחנו בקשר, תכנונים, איך עבר אתמול? מה היה? מה צריך להיות? בדרך כלל בימי שני אני מביאה אותם לליאור. שמתי את טליה בחוג ואת אורי לקחתי לליאור. לא יודעת למה, אבל באותו יום לא תקשרנו. כשהורדתי את אורי אצלו, המשכתי לנסוע לכיוון הבית, והתקשרתי לליאור והוא לא עונה לי. והילד בינתיים הלך לליאור. אמא שלו הייתה שם, אז התקשרתי אליה ואמרתי לה ‘שרה, ליאור לא עונה לי. אין מצב שהוא לא יענה לי, ואורי כבר נכנס’. אז היא אומרת לי ‘כן, אני רואה את אורי. אני אלך לראות מה איתו’".

ואורי נכנס אליו הביתה לבד?
“הוא נכנס לבד, כן. ואני נוסעת עם רמקול, ואני שואלת את אמא שלו מה קורה, והיא אומרת ‘אני לא יודעת, אני מנסה להעיר אותו. הוא לא עונה לי’. אני קולטת שמשהו לא בסדר ואני עולה מהר הביתה, מביאה את התיק האישי שלי, יורדת לאוטו והיא אומרת לי, ‘כרמית, הוא לא עונה לי’. אני מנתקת איתה ומתקשרת למד"א. במד"א אמרו לי לעשות לו החייאה. אמרתי להם שאי אפשר. אמא שלו שם, היא בת 85. היא לא תעשה החייאה, אבל אני כבר מגיעה אליו. הם הסבירו לי בטלפון מה לעשות. בהתחלה ביקשו להוריד אותו לרצפה, אבל לא יכולנו ואמרתי לאמא של ליאור לקרוא למישהו מהרחוב. התחלתי לעשות לליאור החייאה ולקרוא לו – ‘ליאור, מה יש לך, תקום, ליאור, ליאור’. תקשיב, הוא כזה יפה, כאילו יש לו הילה. ואני אומרת אין מצב. אני רוצה שהוא יקום”.

אבי וכרמית (צילום: מעריב אונליין)
אבי וכרמית (צילום: מעריב אונליין)

בזמן שאת עושה לו החייאה, את דואגת שהילד יהיה בחוץ ולא יראה את זה, אמא שלו בת ה־85 הייתה איתך. מתי הבנת שהוא לא נושם? מתי הבנת שזהו?
“מהר מאוד. מד"א הגיעו קודם, לפני האמבולנס. והוא אומר לי, כרמית, ליאור לא פה. אמרתי לו ‘מה זאת אומרת ליאור לא פה?’. אמרתי לו ‘סליחה, איפה האמבולנס? למה רק אתה פה? תצילו אותו’. אני אומרת לו 'אין מצב', והוא אומר לי 'כן', ואני מסרבת לקבל את זה. בינתיים אמא שלו כבר הלכה וישבה במטבח, היא סיפרה לי אחר כך שהיא שמעה אותי צועקת והבינה".

והילד, את יוצאת החוצה, והוא מבין שאבא שלו לא נמצא.
“הוא אמר לי ‘אמא, אבא מת?’. אמרתי לו ‘לא, אנחנו מנסים לטפל בו’. אז הוא אמר לי שהוא רוצה להיכנס לחדר. אמרתי לו, ‘לא, לא, תשב עם האייפד, עוד מעט’”.

ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)
ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)

הקשר עם ליאור חסר לה מאוד. “אני מצלמת את הילדים ושולחת לו", היא מספרת. "למי אני אשלח? הוא לא נמצא. אני צריכה קודם כל להפנים את זה שהוא לא נמצא. אם היה קורה משהו בפוליטיקה הייתי מתקשרת אליו ומבקשת שיעשה לי סדר ויסביר לי מה קורה. ליאור היה אינטליגנט, הוא היה חכם. אין לי מילים. היה כיף לדבר איתו, תמיד היה לו את זה”.

כרמית מייחסת את מותו של פרחי לצער. “השנתיים האחרונות היו דווקא טובות עבורו מבחינה מוזיקלית ומבחינת הילדים", היא אומרת. "הוא היה מוקף באנשים שעבדו איתו. היה מי שמנהל אותו, הייתה לו יחצנית. הוא היה ממש מוקף. אבל היה לו קשה מאוד אחרי שהוא איבד את אבא שלו והיה לו קשה לראות את אמא שלו מזדקנת”.

אבל זה טבע העולם.
“עבורנו זה טבעי, אבל ליאור היה משהו אחר. הוא מאוד אהב את ההורים שלו, הוא היה מחובר אליהם. זה לא שכל יום הוא היה אצלם או התקשר ושאל מה נשמע. בנשמה שלו הוא מחובר אליהם. הוא חווה את הכאב עם אבא שלו בפעם הראשונה. והוא פחד לחוות את זה שוב עם אמא שלו. הוא ראה אותה מזדקנת, ואמר לי שקשה לו עם זה”.

לפני כמה שנים הפסיד פרחי בתביעה נגד רביב בן מנחם מ"הפרויקט של רביבו", שבמסגרתה טען כי הוא היה שותף להקמת ההרכב וכי בן מנחם נישל אותו מזכויותיו וכי מגיעה לו מחצית מהרווחים של ההרכב.

איך הוא הגיב להפסד בתביעה?
“זה עשה לו רע מאוד. הוא הביא את הרעיון הזה לרביב בן מנחם שהוא סמך עליו, שהוא היה בשבילו הכל, מבחינה מוזיקלית ומעבר, אבל המוזיקה היא שקשרה ביניהם. הוא לא חשב שהוא יקבל יחס כזה, פגיעה כזו. הוא הלך מכל הלב. הוא הביא את זה, הוא הוציא את זה, והוא נפגע מאוד. בית המשפט פסק נגדו בגלל שלא היה לו חוזה שותפות. צער עושה דברים בגוף.

ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)
ליאור פרחי (צילום: דורון עדות)

“כשליאור נפטר, היה לי חשוב מאוד לחדד לילדים את העניין הזה, שהרעיון בא ממנו והוא הביא את זה לחבר טוב שהוא סמך עליו והחבר לקח את זה למקום אחר. בכתבה האחרונה, אחרי שליאור נפטר, הביאו תגובה של ‘הפרויקט של רביבו’ שאמרה ’ממשיכים בשקרים’. איזה שפל, איזה גועל נפש. הבן אדם נפטר, תסגור את הפינה הזו. אנחנו משפחה שכואבת, הילדים שלי איבדו אבא, אתה עשית עוול, אתה הוצאת אותו מחוץ לעניין. עזוב כסף, הוא עשה לזה יחסי ציבור, אז לבוא ולהגיד שקרנים, זה לא נכון, וזה לא ראוי. הבן אדם נפטר, איזה שפל לבוא להגיד שקרנים”.

הם רצו לבוא לשבעה?
“כן. שלו, הבן שלי, ניגש אליי בשבעה ואמר לי, ‘אמא, תקשיבי, אמרו לי שהם רוצים לבוא’. אמרתי לו שכף רגלם לא תדרוך פה. אם יש להם משהו להגיד זה בטח לא פה, ורק כשהם יכירו בכך שליאור חלק מהפרויקט. אני אומרת שהתהילה שלהם היא לא שלמה. היא אף פעם לא תהיה תהילה שלמה".

מטעם "הפרויקט של רביבו" נמסר בתגובה: "בימים מאתגרים אלו אנחנו ממשיכים ביתר שאת בשליחות שלנו - הפצת אור, אהבת חינם וחיזוק עם ישראל וכוחות הביטחון. אנו משתתפים בצער המשפחה ומאחלים שתמיד נזכור את הטוב ונדע במהרה ימים טובים מאלו".