יערה שאוליאן היא זמרת ויוצרת שאף השתתפה בעבר בתוכנית "דה וויס", שעובדת כעת על אלבומה השני יחד עם מפיק הצמרת תמיר מוסקט. ערכנו איתה שיחה ב"מעריב" כדי לשמוע איך עוברת עליה המלחמה, ומה הציפיות לקראת האלבום.

"בחודשים הראשונים של המלחמה לא הייתי מסוגלת לכתוב שירים, אלא דברים אחרים", אומרת הזמרת יערה שאוליאן. "ומדוע? - אני חושבת שההלם היה כל-כך חזק, שאי אפשר היה לעשות מוזיקה, אז הלכתי ושרתי למפונים דברים שהושפעו מהמלחמה עם געגוע ליונתן, בן-זוגי, שכקצין ביחידת קומנדו יצא לשירות מילואים ברצועת עזה ובהיותו בחופשה נישאנו".

רוטבליט אלטרנטיבי: האלבום שמצדיע לקלאסיקון והמורד של המוזיקה העברית

ואת, מה עבר עלייך?
"אז נדמה היה לי שהרגשתי את כל העצב שבעולם, כשהקולקטיבי והאישי התערבבו זה בזה, כשהבנתי שדווקא אז היה הזמן שלי לגלות איתנות לאחר שהייתי ממש מרוסקת עד שהתחלתי להיאסף בחזרה אל עצמי בכעין המשכיות לאלבום הקודם ששילב מוטיבים של מוזיקה פרסית, שהבאתי מהבית, עם אלקטרוניקה, כולל כלים אותנטיים. עכשיו, באלבום שבדרך יהיו מלודיות שיקחו השראה מכל מיני יצירות פרסיות קלאסיות".

לאחר שאלבום הבכורה שלה הופק מוזיקלית בידי לני בן-בשט, עובדת שאוליאן על אלבומה השני עם מפיק הצמרת תמיר מוסקט ש"מביא הרבה חופש בעבודה איתו, שהיא מאוד לא שיפוטית ויוצאים בה דברים אמיתיים שמגיעים מהמעמקים".

שאוליאן גדלה בהרצליה בבית שבו התנגנה הרבה מוזיקה פרסית וגם יוונית וטורקית. היא ניגנה בכינור מגיל שש עד שחדלה: "כשהרגשתי שלא אוכל לחיות חיים של כנרת קלאסית". היא בוגרת מגמת מוזיקה בתיכון "אלון", ברמת השרון וניגנה בתזמורות-נוער.  "הייתה לי אפיזודה ב'דה וויס'", היא מדווחת על השתתפותה בעונה השלישית, שבה הייתה בנבחרת של אביב גפן. כשהיא נשאלת אם היא למדה ממנו משהו, היא משיבה ש"אפשר ללמוד מכל אחד".

וכעת, המלחמה. "ודווקא שם, מתוך השבר הגדול ביותר, אל מול הפחד נגלו אלי החיים במלוא עוצמתם", היא אומרת. "אז הבנתי שזה בדיוק  הזמן לרקוד עם החיים, מלאי הסבל והנפלאים, כמו שלא עשיתי לפני".