אחרי מופע חגיגי בהיכל התרבות לציון 60 שנות קריירה, הזמר והיוצר מיקי גבריאלוב השיק אתמול שיר חדש - "תפילה לשנה החדשה", אותו הלחין למילותיו של אייל זיו. בימים אלה עובד מיקי על "אנחנו", הפקת מקור מיוחדת לרשת FRIENDS במסגרתה ישתף פעולה עם סימפונט רעננה בעיבודים חדשים לשיריו המוכרים והאהובים ויארח את היוצרת והזמרת, לאה שבת לשמונה מופעים ברחבי הארץ. לרגל השיר החדש ישבנו איתו לשיחה.

סיכמת 60 שנות עשייה בהיכל התרבות - איך זה מרגיש, שהגיע זמן לפרוש או להיפגש ולהמציא את עצמך מחדש?
אכן היה מופע בהיכל התרבות עם התזמורת הפילהרמונית לציון 60 שנות יצירה. אני לא בשלב של פרישה, יש לי עוד הרבה זמן ליצירה, ואני שר את השירים שיצרתי מתחילת דרכי, שירים שכולם מכירים ואוהבים, כך שאין צורך להמציא את עצמי מחדש.

תמיד פעלת בלהקה, לא חסר לך עוד פרטנרים על הבמה, חוץ מהנגנים?
נכון שתקופה ארוכה פעלתי בתוך להקה ויחד עם שותפים כמו אריק איינשטיין ז״ל. בשנים האחרונות אני פועל לבדי וזה מספק לי את מה שאני צריך ליצירה ולהופעות. זה סוג אחר של יצירה שיש בה משהו מאוד אישי. לפעמים אני מארח בהופעות את בתי שירה או זמר או זמרת צעירים.

יש מוזיקאי שהיית חובר אליו ומקים להקה מחדש?
כבר שנים שאני לא חלק מלהקה או מצוות ואין לי מחשבות להקים להקה. יש הרבה מוזיקאים טובים בארץ ובחו״ל שהייתי רוצה ליצור איתם. בחו״ל הייתי שמח לשתף פעולה עם ג׳יימס טיילור למשל. בארץ שיתפתי פעולה עם טונה. 

לאיזו תקופה אתה הכי מתגעגע?
לתקופת הנעורים שלי. הייתי רוצה לחוות אותה שוב כשאני בגילי הנוכחי.

מה דעתך כמוזיקאי על עולם המוזיקה היום?
תמיד הייתה בארץ מוזיקה טובה יותר ופחות טובה וזאת לטעמי. יש היום פרוספרטי של מוזיקה שלא את כל השירים אפשר לקלוט. בעיניי השפה משתנה בהתאם למי שכותב. הרשתות משנות את הטעם של המאזין ובגלל הכמות חלק מהשירים הולכים לאיבוד. בסך הכל נוצרת מוזיקה טובה.

איך אתה מרגיש עם כל המלחמה מסביב - בשוק? בכעס?
המצב בארץ הוא קשה מאד וזה לא מדלג על אף אחד. מלחמה זה עניין לא טוב. אין במלחמות מנצחים ולרוב יש מפסידים. אנשים נהרגים, משפחות שכולות והרבה פגועים. לכן צריך אופק מדיני ופתרון של שלום.

מה היה אומר על מה שקורה פה אריק איינשטיין?
לדעתי אריק איינשטיין ז״ל היה מתבאס מהמצב.

הוצאת שיר חדש שכולו אהבת ארץ, מדהים איך אתה מתעלה מעל כל הכוחנות והצעקות ומצליח לאהוב?
אני בן אדם אופטימי מטבעי שמאמין בתקווה בהשכלה ונאורות. אין לי עניין בבורות צעקות כוחנות ותוקפנות, והאהבה מכוונת אותי בכול דרך שאפנה.

איך אתה מצליח לשמור על צניעות?
זה חינוך מהבית שאבי ואימי  החדירו בי. וגם אופי של בן אדם.

מה המסר של השיר הזה? למה קראת לו כך?
המסר הוא למי שרוצה לחיות על החרב ומלחמה. מספיק זה פסה ונמאס. אנשים רוצים שקט שלווה ונחת. אנשים רוצים לקום בבוקר ולהרגיש שהם חיים ויש להם תקווה ויש עתיד. רוצים להרגיש  את הפריחה את השמש והיופי. לכן השיר נקרא תפילה לשנה החדשה ואולי זה יקרה בשנה הקרובה.