אמש (חמישי) עלה אושר כהן על הבמה של פארק הירקון, ומסתבר שגם אחרי סדרת מופעים בהיכל מנורה, קיסריה, live  פארק ראשל"צ ושרשרת להיטים המובילים את המצעדים – כהן עדיין לא מוכן לבמה הגדולה של הפארק.

כהן הוא אינו הראשון שפותח מופע בפארק הירקון, ונדמה שהניסיון לחלום בגדול ולהגשים, מעביר את דור הזמרים הצעירים על דעתם. הבמה של פארק הירקון היא איננה דבר של מה בכך, וההופעה של כהן אמש נראתה כמו גחמה של כוכב צעיר. כהן, ששר אל מול 55 אלף איש, "מה עושים עם ילד שנדפק בגיל 20" ככל הנראה מחפש תשובה לשאלה. אגיד ואומר שהבמה הגדולה היא לא עוד שברון לב עצוב, אלא צעד גדול בקריירה שיש להתעכב עליו. לגבי הלב שנשבר, עם קריירה ענפה כמו שלו אני מאחלת לו שרק ימשיך לחוות שברונות לב, לכתוב עליהם ולהתבגר מהם. אך, בנוגע להופעה בפארק צריך ורצוי להתחיל בלהגיע בזמן ולכבד את הקהל שמשקיע את מיטב כספו ומתרגש לכבדו. 

אושר כהן (צילום: עמרי סילבר)
אושר כהן (צילום: עמרי סילבר)

אל מול החששות הביטחוניות ובצל האיום הכבד מהטילים לביטול ההופעה, היה זה החשש של כוחות הביטחון ועירייה תל אביב, מפני 55 אלף מעריצים מתרגשים. נדמה היה ההיערכות של עיריית תל אביב וכוחות הביטחון בחסימת הכבישים, איסור מכירת אלכוהול במתחם וכמות הכוחות שהוצבו גברה על ההיערכות היצירתית. מסכי הענק לא פעלו ברצף לאורך ההופעה. כך שמרבית הצופים לא זכו לראות את הרקדניות המוכשרות ואת המתחולל על הבמה. כאשר כן פעלו המסכים, בחירת הוידיאו ארט הייתה מאוד משונה ולא הוסיפה להופעה כולה.     

אושר כהן: המיינסטרים הישראלי החדש

לאחר שעה של המתנה בחום הכבד ומופע חימום שהיה יותר קצבי וסוחף מההופעה כולה, עלה הזמר הצעיר לבמה והצהיר: "אתם לא מבינים מה אני רואה, לא ניתן להסתיר את ההתרגשות". כהן שאכן התרגש מהמעמד לא הפסיק לבדוק אם כולם נהנים, אך נדמה היה ששכח להנות בעצמו. בין להיטי ענק כגון "מנגן ושר", "פלסטרים", "תראי אהובתי", "ככה וככה", "אהבה", "אקורדים בלילות", שנשמעו ללא עיבוד מותאם ובווליום מאוד נמוך, בלט במיוחד השיר "תרקדי". ההופעה כולה הוקדשה לחיילים הגיבורים, כוחות ההצלה, החטופים, חללי מערכות ישראל. כך שהשיר "תרקדי" קיבל מקום של כבוד וקליפ מיוחד שהוכן מראש והזכיר את המציאות הכואבת והעגומה שאנו חיים בתוכה. בקליפ הופיעה רקדנית צעירה שדמותה התמזגה עם זו הרוקדת על הבמה, הייתה זו הפעם הראשונה והיחידה שניכר כי עמדה מחשבה מאחורי ההעמדה שעל הבמה. 

אושר כהן (צילום: עמרי סילבר)
אושר כהן (צילום: עמרי סילבר)

יחד עם זאת, כהן הוא מוזיקאי ענק ומעבר לשיתופי הפעולה הגדולים עם עדן חסון וליאור נרקיס שהתארחו אמש, עלה האמן מארק אליהו. השניים ניגנו יחד על הבמה, כאשר כהן ניגן בבגלמה טורקית ואליהו ניגן בכלי המכונה קמנצ'ה. השימוש בכלי נגינה מיוחדים מביאים את המאזין למסע לעבר עולם צלילי במחוזות רחוקים שבעיקר מלמדים על הכישרון של הזמר הצעיר. אם לא די בכך, כהן הוסיף לנגן בפסנתר וברגעים שרקד לצד הנגנים שלו ניכר היה שהרגיש בבית. 

הזמר הצעיר הוא השם הכי חם בתעשייה ולא בגלל הופעותיו החוזרות במדורי הרכילות. כהן ווקאליסט מהשורה הראשונה, ובעל כישרון יוצר דופן בכל הקשור למוזיקליות. בתוך כך, גם כאשר ההופעה הייתה בתדר נמוך וניכר כי הערב לא הצליח להתרומם, כהן פלירטט עם הגבהים ושיחק עם הסלסולים וידע לסחוף את הקהל.

הרוב המוחלט של המבלים בקהל היו אלה צעירים שספק אם מתרגשים מההגעה לעיר הגדולה וספק אם זו ההופעה של הזמר הצעיר, אך מה שבטוח ללא הקהל המסור שלא הפסיק לזעוק את המילים, כהן לא היה צולח את הערב.