השיח ברשת סער מאז נודע אמש (ראשון) כי פרקליט המדינה עמית איסמן המליץ לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר אייל גולן. זאת,  בחשד להסתה לאלימות נגד תושבי עזה, כפי שפורסם בחדשות כאן 11.

כזכור, כמה ימים לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס, גולן קרא "למחוק את עזה" ו-"לא להשאיר שם בן אדם אחד". מי שתכריע בהחלטה האם לפתוח בחקירה נגד הזמר היא היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לאחר הפרסום, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בחר לתקוף בחריפות את פרקליט המדינה, ולהביע תמיכה בגולן. 

פילדלפי זה מסך עשן? זה מה שמטריד באמת את נתניהו
לא ראה את זה בא: השאלה שהיממה את בכיר החמאס בשידור חי

הציוץ לא עבר בשתיקה בהתחשב כי רגעים ספורים לפני כן אירע פיצוץ בדרום תל אביב שנחשד כפיגוע על רקע לאומני, ומוקדם יותר נרצח גבר בפיגוע בשומרון. ״יום בישראל: תושב השומרון נרצח בפטיש. משאית מתפוצצת בתל אביב ונבדק חשד לפיגוע. השר שביקש לשנות את שמו לביטחון לאומי: עולה להר הבית. מסכם היטב את הקנדציה שלו: יותר פרובוקציות ואצבע בעין, פחות השבת הביטחון לאזרחים. ועל מה הוא מצייץ בנתיים?״, אמר כתב הבריאות של חדשות 13, מאיר מרציאנו. 

״לא ייאמן. נרצח נוסף במשמרת שלך ואתה בוחר לצייץ על אייל גולן. בחיי שהייתי נותנת לדורבן להיות שר לביטחון לאומי לפניך לפחות הוא עושה משהו״, כתבה עדי מסיקה.  גם הפובליציסטית מגי אוצרי הגיבה: ״שובאל? זה אתה? חופשת קיץ ואבא נתן לך לשחק עם הפלאפון שלו כדי להעביר את הזמן?״. 

אל מול זה כתב עיתונאי חדשות 12, אילן לוקאץ׳: ״אני האחרון שיסנגר על החלאה אייל גולן — הרי דיברתי עם ט׳ ו-נ׳ וברור לי על מה באמת היהלום היה צריך להישלח למאסר ארוך — אבל אם תיפתח חקירה נגד כל מי שאמר למחוק את עזה, צריך להכין אזיקים לחצי מדינה״. 

בהמשך לזה החלו להופיע עדויות של התבטאויות דומות מפי העיתונאי והמגיש של חדשות 12 אלמוג בוקר, הזמר הים תיכוני קובי פרץ, והמגיש ירון לונדון.

בתוך כך, ח"כ טלי גוטליב לא נשארה אדישה ופרסמה סרטון בו אמרה: "פרקליט המדינה עמית איסמן פוגע קשות בחוסנה וניראותה של המדינה בעיני העולם ובעיני אוייבינו ועוד בזמן מלחמה. אין פלא שהאוייבים לועגים לנו כשאיסמן ממליץ לחקור את מי שביקש להשמידם.. הזיה".