אגדת המוזיקה ניק קייב הגיב לביקורת שספג על סירובו המתמשך להחרים את ישראל, תוך שהוא מתח ביקורת על רוג'ר ווטרס על מה שהוא כינה גישה ש"מזיקה עמוקות".

אביב גפן נגד רוג'ר ווטרס: "פגעת בנשים שנאנסו"; "מגן על השטן"

המוזיקאי האוסטרלי בן ה-66 שחרר אמש (שישי) את אלבומו האחרון "Wild God" עם להקת ה"באד סידס", בו הוא חוקר נושאים של ספק ואמונה. בראיון חדש, קייב חזר על מחויבותו להגן על "מחשבה חופשית" וחופש הביטוי, תוך התייחסות לוויכוח המתמשך על חרם תרבותי על ישראל, על רקע המלחמה בעזה.

"אני פשוט מרגיש - ואני לא חבר של ממשלת ישראל - אבל אני פשוט מרגיש באיזשהו מקום שקשה לי להשלים עם שימוש במוזיקה שלי כדי להעניש אנשים רגילים, בגלל מעשי הממשלה שלהם. זה בעצם מסתכם בזה, במידה מסוימת", אמר המוזיקאי לפודקאסט Reason בפרק ששודר ב-28 באוגוסט.

"אלה אנשים שונים", המשיך, בדברו על כמה מהדמויות הבולטות שתומכות בחרם תרבותי. "בריאן אינו הוא סיפור אחר לגמרי מרוג'ר ווטרס, שלדעתי מזיק מאוד לתנועת החרם. זה מביך. בריאן אינו הוא דמות אחרת, הוא אדם מחושב".

ב-2018, ווטרס ואינו היו בין הדמויות הבולטות שקראו להחרים את תחרות האירוויזיון, שאורחה בתל אביב באותה שנה, כשהם הביעו את תמיכתם בתנועת ה-BDS.

קייב פרסם אז מכתב פתוח לאינו, בו כתב כי אינו מקבל שהחלטתו להופיע במדינה תרמוז על "כל סוג של תמיכה שבשתיקה בפוליטיקה של אותה ממשלה. אני גם לא מצדיק את הזוועות שתיארת; ואינני בור לגביהן". בינואר, ווטרס טען כי "פוטר" על ידי חברת ההוצאה לאור שלו, BMG, בעקבות הערותיו המתלהמות על ישראל בשנה שעברה.

בראיון, קייב הסביר כיצד התעניין בישראל כנער, אחרי שגדל באזורים יהודיים במלבורן: "החברה הראשונה שלי במשך שלוש שנים הייתה בחורה יהודייה. פשוט יש לי קשר עם אנשים יהודים, אז זה מעין דבר אישי". הוא אמר שהיה שהתנ"ך ריתק אותו כאדם צעיר ומאוחר יותר בחייו הוא השתדל לנסוע לישראל כדי לראות "איפה כל הדברים האלה קרו".

"זה המקום בו יכולתי לעמוד על כינרת ויכולתי ללכת למקום בו ישו נצלב... זה היה מרגש באופן יוצא דופן עבורי," אמר המוזיקאי, "וללא קשר לכל הסיבוכים הנוראיים שמתרחשים בישראל כרגע, בעומק ליבי יש לי אהבה מתמשכת למקום הזה ולהיסטוריה של העם היהודי".

 "ה-BDS עובד על העובדה שאם אתה הולך להופיע בישראל והם יורדים עליך קשה ואתה לא מופיע - זה ניצחון עבורם. אם אתה כן מופיע בישראל, הם בעיקרון עוזבים אותך לנפשך".