תמיר גרינברג, זוכה העונה השמינית של "הכוכב הבא", פרסם היום (שלישי) סינגל ראשון מאז זכייתו בתוכנית. את השיר, "BETTER", כתב והלחין גרינברג בעצמו, והפיק אותו בשיתוף המפיק סתיו בגר. את הקליפ לשיר ביים רועי רז.

לרגל הוצאת השיר העניק גרינברג ראיון ל"מעריב אונליין".

ספר על הסינגל החדש.
"השיר 'better' מדבר על כל הסרטים והפחדים שאנחנו מאכילים בהם את עצמנו ביום-יום ולמה לשחרר מזה ואיך. איך להתמקד במה שיש לנו, ולקוות ליור טוב. אופטימיות מסויימת שאנחנו יכולים לקחת, שהיא בכיוון ההפוך לפסימיות והפחד. שיר שמכניס אור באווירה האפורה שיש לנו לאחרונה כאן".

איך אתה מרגיש עם מועד יציאת השיר?
"השיר יוצא בזמן שהוא צריך לצאת. אנשים מחכים למשהו ממני, אבל מצד שני עשיתי כל כך הרבה הופעות וכמות האנשים הופעתי מולם פגשתי אותם, היא ענקית. אני חושב שהשיר בא בזמן מדויק בשבילי לפחות".

התקופה שאחרי "הכוכב" נראית כמו שדמיינת אותה?
"לא, לגמרי לא. בהכל, החיים השתנו. אני לא ציפיתי שטירוף כזה יקרה, אני בעצם עובד נונ-סטופ מאז הזכייה בהופעות, הקלטות ויצירה. וזה מסע מטורף, לא ציפיתי שזה יהיה כזה מטורף".

איך הרגשת עם זה שבחירת הנציג לאירוויזיון לא הייתה ב"הכוכב", היה איזה פספוס?
"לא, אין שום פספוס. אני נורא שמח ומודה על המקום שאני נמצא בו, לעושת היכל התרבות שלושה חודשים אחרי הזכייה, כל הדברים האלו זו ממש מתנה ענקית. אירוויזיון, לא באתי לתחרות כדי לנצח, באתי כדי להשמיע את הקול שלי וזה מה שניסיתי לעשות".

למי מהשופטים היה לך החיבור הכי חזק?
"נורא אהבתי את כל השופטים. היה לי את הכבוד הגדול לארח את נינט בהיכל התרבות ואת שירי בהאנגר. זה כבוד בשבילי מאוד גדול עם הלהיטים שלהם והשירים המדהימים שלהם והשם שרים את השירים שלי. זה נורא גדול בשבילי והיה לי חיבור גדול עם כולם, ובמיוחד עם נינט ושירי".

איך הרגשת כשפורסמו ההאשמות נגד אסי עזר, שהיה המגיש בזמן שהתמודדת בתוכנית?
"תשמע, אני לא יודע יותר מדי על מה שקרה, אני עסוק במה שקורה. אבל אני מאמין שהכל יסתדר על הצד החיובי של כך הדברים. אני לא עוקב, אני מתעסק בעיקר בלכתוב שירים".

הרבה מהזוכים של תוכניות המוזיקה בשנים האחרונות קצת נעלמו בתוך המגוון. יש לך חשש להיבלע בתעשייה הזו?
"לא. אני קודם כל לא מתעסק בזה, אני מתעסק בלעשות מוזיקה, מוזיקה טובה, ולהופיע וליצור וכל השאר לא בידיים שלי".

אמרת ש"השיר מדבר על הפחדים והסרטים שאנו מספרים לעצמנו כל הזמן". איזה פחדים מלווים אותך?
"הפחדים שאני מדבר עליהם בשיר הם פחדים יומיומיים, לא חייב להיות פחד מאסיבי, 'אני אלך למקום הזה ואני לא יודע איך אני ארגיש'. זה לא צריך להיות חיים או מוות, אני אעשה את זה, אי אדבר עם הבן אדם הזה'. סרטים, כולנו אוכלים סרטים ולפעמים זה תוקע אותנו, והשיר בא לשחרר אותנו מזה".

חזרת לארץ אחרי כמה שנים בארה"ב, השתתפת ב"הכוכב הבא" וזכית. זה אומר שקברת את החלום האמריקאי?
"לא עזבתי כלום, אני לא מפריד את ישראל והארה"ב וכולם אותו קהל, אם זה יקרה שם זה יקרה פה. אני פשוט עושה את מה שאני עושה ומקווה שזה ינעם לאנשים".

מה היה הרגע הכי קשה לאורך העונה?
"בהתחלה היה לי יותר מאתגר להיות שם, הייתי בחששות לגבי הדבר הזה. אחרי 10 שנים שפנו אליי ובאתי. אחרי 10 שנים החלטתי שזה נכון לי, בהתחלה היו חששות ועם הזמן סמכתי עליהם ובסוף למדתי אותם והם למדו אותי ויצא לנו לא רע".

למה חיכית 10 שנים?
"לא חשבתי שריאליטי זה בשבילי. ריאליטי, טלוויזיה, ישראל, לא התאים לי. כשחזרתי הרגשתי בשל להתמודד עם דבר גדול ומפחיד. כשבאתי לזה באתי ממקום חזק ויציב זה פחות השפיע עליי. ידעתי להתמודד ולשחק עם זה. זה ריאליטי זה לא רק מוזיקה, נורא קל להתבלבל, לא חסר סיפורים. זה לא דבר קל ריאליטי, שכולם רואים אותך ומכירים אותך. אתה צריך להיות בשל. הופעתי בכל העולם, כתבתי שירים, בשבילי זו הייתה עוד במה, פשו בסקייל הכי גדול שהיה עד כה. הרגשתי בבטן, 'תשמיע את הקול שלך, לא משנה איפה'".

בדצמבר האחרון פורסם דבר הזוגיות שלך עם כרמל זורע - איך מרגיש להיות חשוף לפני כל המדינה?
"מוזר. כנראה שזה חלק מהחבילה. יש חשש מכניסה לחיי. לא כולם הם נועה קירל ומרגי. יש חשש, וכל אחד מנסה להגן על עצמו כמה שיותר, ואני עוד מתמודד מול זה, ועובר את זה, זה חדש לי. בינתיים אני חי עם זה בשלום ומנסה לשמור את מה שאני יכול לעצמי".

גרינברג יופיע ב-11 במרץ במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, וב-24 במרץ באמפי שוני.