רציתי לפתוח את המדור בלחוות דעתי על הביצוע של עדן בן זקן ל"לא תנצחו אותי" של נעמי שמר, שיר שהפך קלאסיקה בביצועו של יהורם גאון, אך העדפתי הפעם לאמץ את אמרתו של חכמנו אריק איינשטיין זצ"ל – "ממנו אני אפילו לא מתעלם". איינשטיין התכוון לאדם שמרגיז אותו, אז אני אשליך זאת לביצוע ולהפקה.
מה שכן ראוי ליחס וחימם לי את הלב השבוע היה האיחוד, אחרי שנתיים שלקחו פסק זמן זה מזה (אך המשיכו להקליט וליצור, בנפרד), של אלי פרץ ודן ברטוב, הלא הם "האולטראס", בשיר חדש – "ZUZI" (זוזי) יחד עם די ג'יי גל מלכה, מכונת להיטים בפני עצמו.
יציאת השיר נחתה עליי כרעם ביום בהיר שכן מהיכרות אישית עם הצמד (שנשמרה גם כשפעלו בנפרד) ומעקב מאחורי הקלעים על עבודתם בנתיבים שונים, ניכר היה כי כל אחד מהם מנסה לאתגר את עצמו מחדש, לרענן את מחסן החומרים ולגבש את האמירה האישית שלו, מה שקשה לעשות כשעובדים כל כך הרבה שנים בצמד.
כנראה שהשניים השלימו את התהליך האישי שהיו צריכים לעבור והשיר החדש, בו הם חוזרים למקורות ההיפ הופ, כמו בתחילת הדרך, בטרם אירחו זמרים לפזמונים, הוא ההוכחה המובהקת לכך: גם קליט, גם בועט, גם כיפי וגם נוטף כריזמה וכימיה כאילו לא חלפו שנים מאז ראיתי אותם ב-2017בהופעת השקת אלבומם האחרון ביחד (מקווה שעד כה) – "איזה לילה הולך להיות" (פרץ, תחת השם "האולטראס" הוציא אלבום ללא ברטוב, "יהלום נוצץ", בשנת 2020).
אודיה (אזולאי) שחררה השבוע את "בימים ההם", בלדה מלנכולית סטנדרטית על יחסים של בינו לבינה בקולה הייחודי, שמצד אחד מציג סלסולים נוגעים ומצד שני שירת סול כשכל זה ברגש כן ואמין. השליטה של אודיה בקולה והפזמון המורכב והקליט אותו יצרה עם אושר כהן היא מביאה לידי ביטוי את היכולות הקוליות שלה ושומרת על הקו הנוח והאופייני לה, כאחת האמניות המסקרנות בסצנה כיום.
לא היו לי ציפיות רבות לגבי הדואט של זהבה בן ודודו אהרון, שכן הדואטים האחרונים שיצאו בז'אנר המסולסל די אכזבו אותי, אבל "לא רוצה להתחתן" שלהם גרם לי להבין כי טעיתי, ושמדובר בלהיט (פוטנציאלי) מסולסל אותנטי שמתאים בדיוק לקולות של שניהם, לחפלה ים תיכונית אסלית בניחוח נוסטלגי עם אווירה טובה, שסוחפת את המאזין בקצב.
הטקסט הוא לא הכי מבריק שיש וכולל חריזה מאולצת ושגיאות תחביריות, אבל הקצב טוב, הביצוע מצוין והכריזמה של השניים מצליחה לחפות על הכל. חיבור מוצלח.
אסתר רדא השיקה השבוע שיר חדש – "אתה ואני", מוזיקת נשמה התפורה היטב לקולה המעולה והגרובי, כשמלבד הטקסט הרומנטי, הלחן המכשף והביצוע העוצמתי, העיבוד המסקרן ויוצא מהקופסא' ומשרת היטב את השיר והזמרת, שדואגת להיות נאמנה לעצמה ולאמנות שלה עד הסוף.
שירלי מגלד חבקה השבוע שיר חדש שאת מילותיו כתב יוסי גיספן והלחין חן הררי – "אתך". הקול של מגלד טוב ומדויק, אך לא שונה או ייחודי בעיניי יותר מדי, ועם זאת הוא מתאים היטב לשיר הזה, שציפיתי שיתפוצץ יותר בפזמון אך הוא נשאר בגדר הנחמד ולא יותר מכך.