אלט-ג׳יי, ג׳אנגל, מילקי צ׳אנס, פרדי גיבס לצד אמנים ישראלים מובילים וביניהם יסמין מועלם שתארח את עטר מיינר, הראפרית אקו והתגלית המבטיחה ג'י למוטה, ייקחו חלק ב-SHUGA, פסטיבל בינלאומי חדש, שיתקיים מידי שנה וישלב מבחר גדול של אמנים בינלאומיים וישראלים לערב שלם של מוזיקה איכותית - פופ אלקטרוני, היפ-הופ, ביטים, והשפעות מוזיקליות חוצות גבולות וז׳אנרים. הפסטיבל מתווסף לסדרת הפסטיבלים הבינלאומיים אותם מפיקה לייב ניישן בישראל וביניהם Day Zero ,Lunar ועוד. הפסטיבל מתקיים בין ה-17 ל-22 באוגוסט.
אלט-ג׳יי - משהו בד.נ.א של אלט-ג׳יי - במינימליזם העוצמתי, ברוח האלקטרונית ובמלודיות המושלמות שמתיישב עלינו בצורה מדויקת. באינסוף השמעות בתחנות הרדיו הישראליות, באוזניות וברמקולים, בעבודה, באוניברסיטה ובצבא, ברגעים האינטימיים ביותר – אלט-ג׳יי היא חוויה אסתטית מכוננת לישראליות חדשה. בביקור הראשון שלהם בארץ ב-2014 אלט-ג׳יי נדהמו לגלות לייב פארק מפוצץ באנשים, פעמיים. בינתיים המהפכה השקטה של אלט-ג׳יי הדביקה את העולם, הם הספיקו לסמן את עצמם כאחת התופעות המוזיקליות המשמעותיות בעולם, להוציא שני אלבומים מופתיים ולככב כהדליינרים בכל פסטיבל ראוי ברחבי הפלנטה ובין לבין לקפוץ לביקור בלתי נשכח בגני התערוכה.
ההגעה של אלט-ג׳יי לפסטיבל ״Shuga״ היא חגיגה משולשת בשביל הלהקה והקהל. החגיגה הראשונה היא חזרתם ל״זירת הפשע״ - לחווית ההופעה בלייב-פארק. השניה היא האלבום החדש שלהם - “The Dream” – אלבום שמסמן חזרה למקורות ומשלים מסע עמוק ויפייפה שהחל באלבום הראשון, והחגיגה השלישית היא חגיגות העשור לאלבום הבכורה ״An Awesome Wave״ – שהצמיח בין היתר את הלהיט הנצחי “breezeblocks” (או ״פליז דונט גו, פליז דונט גו״ לחלק מאיתנו).
ג׳אנגל - ג׳וש לויד ותום מקפרלנד, חברי הדואו הבריטי Jungle נחשבים לבשורה המוזיקלית של העשור. הסטייל האינסופי והיכולת שלהם לאסוף השפעות כמו מרווין גיי, דיסקלוז׳ר ופארל וויליאמס לתוך בליל ניאו-סול, פאנק וגרוב אלקטרוני הובילו את ג׳אנגל להתפוצצות שלהם בשנים האחרונות. אלבום הבכורה של ההרכב משנת 2014 והלהיט המושלם מתוכו – Busy Earning (שמנוגן ב״ריפיט״ בגלגל״צ ובתחנות הרדיו בישראל מאז ועד היום) הדביק את העולם והפך את ג׳אנגל לתו-תקן בינלאומי לכל פסטיבל נחשב. באלבומם השני For Ever מ-2018 ג׳אנגל הוכיחו כבר סופית את היכולת הנדירה שלהם לחבר חובבי מוזיקה אלקטרונית, רוק, פאנק וגרוב לתוך רחבת ריקודים אחת והשירים מתוכו זכו לאינסוף השמעות ברדיו בארץ ובעולם. בשנה האחרונה ג׳אנגל ביססו את מעמדם סופית – השיר Happy Man מהאלבום השני זכה לתחייה מחדש כאשר נבחר לשיר הפתיחה של סדרת הטלוויזיה הפופולרית WeCrashed, האלבום החדש ״Loving in Stereo״ זכה למעמד של יצירת מופת מיד עם יציאתו, והופעות החזרה שלהם מהקורונה נחשבות לאחת ההרפתקאות המרתקות ביותר בעולם המוזיקה – עם רפרטואר עצום של להיטים מוכרים.
מילקי צ׳אנס - מעט מאוד שירים הגדירו את העשור הקודם כמו Stolen Dance של מילקי צ׳אנס. עם מספר מפחיד של קרוב למיליארד השמעות בספוטיפיי, מדובר באחד השירים המצליחים ביותר שיצאו מאז המעבר למוזיקה דיגיטלית. השילוב של הגיטרה האקוסטית החמימה, הביט המתוקתק והשירה הזרוקה הפכו את מילקי צ׳אנס לשם שגור בפיו של כל חובב מוזיקה בעולם, והאלבום הבכורה שלהם נחשב לאחד הרגעים המשמעותיים בשבירת החומות בין מוזיקה פופולרית ואלטרנטיבית – שינוי שמטלטל עד היום את עולם המוזיקה. מאז אותו הרגע הספיקו מילקי צ׳אנס להגיע לישראל לגיחה ב-2018, להוציא 3 אלבומים: ״Blossom״ מ2017, Mind the Moon מ-2019 ו-Trip Tape מהשנה האחרונה שהלהיט מתוכו ״Colorado״, עוד מתנגנן בלי סוף בתחנות הרדיו. בין לבין מילקי צ׳אנס צברו רפרטואר אדיר של שירים עם מאות מיליונים של האזנות והשמעות ברדיו כמו - Down By the River, Flashed Junked Mind, Cacoon, Blossom, Ego, Fado, The Game, Daydreaming – כולם הופכים את ההופעה של מילקי צ׳אנס לסט פסטיבלים מבוקש.
פרדי גיבס - במסורת המפוארת של הגנגסטא-ראפ האמריקאי שמור מקום של כבוד לפרדי גיבס. גיבס גדל ברחובות הקשים של אינדיאנה, נזרק בגיל צעיר מבית הספר ומפנימייה צבאית, והעביר את ילדותו הקשה בתצפית אינסופית ברחובות – בדמויות, באנשים, בסמים, באלימות ובזונות. מתחילת פעילותו כראפר ב2004, באינספור מיקסטייפים, אלבומי אולפן ושיתופי פעולה - גיבס המיר את החוויות שלו לקטעי ראפ מחוספסים, מעין סיפורי פשע ריאליסטיים מגובים במוניטין רחוב (Street Cred) שקשה לערער עליו. גיבס מביא לשולחן גם יצירתיות מתפרצת, סיכונים יצירתיים ואומץ מוזיקלי – שהובילו למעמד שלו כסנדק עכשווי של ההיפ-הופ המחתרתי. חמוש בכמות שת״פים מטורפת עם ראפרים כמו YG, Jay Rock, Yung Thug, A$ap Ferg ופארל וויליאמס, שת״פים אגדיים ובהם שני אלבומי אולפן עם Madlib, ארבעה אלבומי סולו ואחד חדש בקנה – פרדי גיבס מגיע להופעת פסטיבל להפוך את הלייב-פארק למגרש המשחקים שלו.
ג׳יי למוטה – J.Lamotta - תחנות החיים של ג׳יי למוטה, (AKA רותם אלג׳ם אסולין, ילידת חולון) עוברות דרך תל-אביב, ברלין ויפן (שם היא ידועה בתור ״סוזומה״, ציפור דרור). זמרת הR&B הבינ״ל המוערכת, שהשירים שלה ובהשתתפותה זוכים למיליוני האזנות משלבת כבר כמעט עשור בין ניאו-סול, ג׳אז והיפ-הופ. מאחוריה עומדים שלושה אלבומים באנגלית ואינספור קולאבים. רגע לפני שהכתה הקורונה היא הייתה בדרכה ממקום מגוריה בברלין לסיבוב הופעות ענק ביפן שסימן את הפריצה שלה במדינה. עם התפרצות הקורונה היא עשתה פרסה וחזרה לארץ כדי לאסוף סביבה כמה מהכישרונות הגדולים ביותר בזירה המקומית לאלבום שלם בעברית שייצא בזמן הקרוב. אחרי שגרמניה, יפן, קוריאה ואוסטרליה חזו בתופעה – ג׳יי משחזרת את ההצלחה גם במגרש הביתי.
יסמין מועלם – מארחת עטר מיינר. אחרי אלבום בכורה שהזניק אותה למעמד אחת המוזיקאיות האהובות והמצליחות בישראל, להיט הענק "מסיבה" שהפך כבר מזמן לקלאסיקה מודרנית , שיתופי פעולה רבים וסינגלים מצליחים שנכנסו ללבבות, ביניהם "מחילה" ו"יחפים" - יסמין מועלם ממשיכה לכבוש עוד ועוד פסגות בסצנת המוזיקה הישראלית להופיע ולהביא מהקסם שלה גם בלייב, מול אולמות מלאים ובפסטיבלים הגדולים ביותר. בליווי להקתה המשובחת תבצע מועלם שירים מ"אריה" לצד החומרים החדשים ואף תארח לביצועים מיוחדים וחד פעמיים לפסטיבל את עטר מיינר הזמר / ראפר / מפיק / אייקון שפרץ לחיינו באלבום הבכורה, אפוס מקומי שאוצר בתוכו כל מה שיש לחיים בתל-אביב להציע – פלואו מושלם באוטוטיון חלומי שנועד לעמעם רגש מתפרץ, ליריקה מבריקה, הפקה מהודקת ונגיעות אוריינטיליות. החיבור של השניים על הבמה הולך להיות אחד מרגעי השיא של הפסטיבל ותצוגת תכלית של המוזיקה הישראלית העכשווית על במת הלייב הפארק
עטר מיינר - אם יש בנאדם אחד שמכיל בתוכו את הצופן הישראלי החדש, זה עטר מיינר. לא משנה באיזה משבצת תנסו לשים אותו – הוא ימצא דרך לצאת ממנה. הזמר / ראפר / מפיק / אייקון, פרץ לחיינו באלבום ״עטר מיינר״ אפוס מקומי שאוצר בתוכו כל מה שיש לחיים בתל-אביב להציע – פלואו מושלם באוטוטיון חלומי שנועד לעמעם רגש מתפרץ, ליריקה מבריקה, הפקה מהודקת ונגיעות אוריינטיליות. אחרי שהשירים ״פרפר״ ו״מדינה של גנבים״ חלחלו עמוק לתחנות הרדיו ולאחר שהקהל הישראלי גמע בשקיקה את הגיוון שהאלבום הציע, עטר התפנה לעבוד על אלבומו השני - ״ל י ל ה ט ו ב״, ולשחזר את ההצלחה שלו עם השירים ״להתעורר״ ו״זמן לדיכאון״. עטר גם סימן את עצמו כאחד הפרפורמרים המעניינים ביותר בארץ, ההופעות שלו בבארבי הפכו ללא פחות מתופעה תרבותית שקשה מאוד להשיג לה כרטיס.
אקו - בשקט בשקט, מתחת לראדר – אקו הפכה להיות אחת התופעות המוזיקליות החשובות והמצליחות בישראל. מתחילת דרכה בהרכב הצ׳ילאאוט-טראנס ״אקו וטיטו״ ודרך המעבר המתבקש להיפ-הופ, ביטים ואר.אנ.בי בשנים האחרונות – אקו יצרה שפה משלה ולימדה אותנו לדבר אותה. בשנים האחרונות אקו מוציאה אלבומים בקצב מסחרר, 5 אלבומים ב5 שנים – ולכל אחד אופי מיוחד וקטע משלו. מאסיד ג׳אז פסיכדלי באלבום הסולו הראשון, דרך ביטים אולד-סקול היפ-הופ ווייב אנלוגי בשני, מעבר לראפ בעברית ושת״פ בכתיבה עם שאנן סטריט בשלישי, פסקול לסדרה המצליחה ״המפקדת״ ברביעי והצלילות העמוקות באלבומה האחרון ״שניה״ – אקו מסמנת את עצמה כאחת היוצרות הוורסטיליות שנראו כאן. לצד האלבומים אקו מקפידה להוציא ריליסים ושיתופי פעולה מפתיעים בעברית ובאנגלית (לדוגמא – השיר ״בנות״ עם שירי מימון ואניה בוקשטיין).