טראמפ מסעיר את עולם המוזיקה האמריקאית: חברי להקת הרוק ג'ורני (Journey) הסתכסכו ביניהם לאחר שחבר הלהקה ג'ונתן קיין ביצע את הלהיט שלהם Don't Stop Believing עבור דונלד טראמפ ורפובליקנים נוספים באחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו בחודש שעבר. 

קיין, בן 71, הוא חבר במעגל הפנימי של טראמפ מכיוון שאשתו, הטלוויזית פאולה ווייט-קין, היא היועצת הרוחנית של נשיא ארה"ב לשעבר. בנובמבר, קיין ביצע את הלהיט עם הרפובליקאיות מרג'ורי טיילור גרין, קימברלי גוילפוי וקארי לייק עבור טראמפ באתר הנופש שלו בפלורידה.

אתמול נחשף כי חבר אחר בלהקה, הגיטריסט ניל שון הגיש צו הפסקת פעילות לצמיתות כנגד קיין, בטענה שההופעה אצל טראמפ הייתה "מזיקה" ללהקה. 

במכתב ציין עורך דינו של שון: "למרות שמר קין חופשי להביע את אמונותיו והאסוציאציות האישיות שלו, כשהוא עושה זאת מטעם ג'ורני או עבור הלהקה, התנהלות כזו מזיקה מאוד למותג ג'ורני מכיוון שהיא מקטבת את מעריצי הלהקה. והסברה. ג'ורני אינה, ואינה יכולה להיות, פוליטית".

"קיין גורם לזיהוי בלתי מורשה של הלהקה עם הפוליטיקה של דונלד טראמפ. הדבר גרם, וממשיך לגרום, נזק בלתי הפיך למותג Journey, לקהל המעריצים שלו ולפוטנציאל ההשתכרות שלו, במיוחד לאור סיבוב ההופעות הקרוב".

"למר קיין אין זכות להשתמש בלהקה לפוליטיקה... הוא לא צריך לנצל את המותג של ג'ורני כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית או הדתית האישית שלו לרעת הלהקה", ציין המכתב, וכינה את ההופעה "שימוש מזיק במותג".

עוד נכתב במכתב כי המהלך של שון אינו מתכוון "להוסיף עוד לאיבה הפוקדת את הלהקה כעת ולמערכת היחסים בין מר שון למר קין".

הקלידן ג'ונתן קין, הגיטריסט ניל שון והזמר סטיב פרי כתבו יחד את השיר משנת 1981, שחזר לתודעה הציבורית 30 שנה מאוחר יותר כאשר נעשה בו שימוש בפרק האחרון של הסופרנוס.

שני הגברים נלחמים כעת על הגישה לכספים של הלהקה, כאשר עורכי דינו של שון טוענים בחודש שעבר כי נמנעה ממנו גישה לרשומות הפיננסיות של הלהקה ולשימוש בכרטיס אמריקן אקספרס שלה. עורכי דינו של קין הגיבו בטענה שלשון נמנעה גישה לכרטיס לאחר שהשתמש בו על "הוצאות אישיות לא ראויות" בשווי של יותר ממיליון דולר.

שון לא הגיב לתביעה הנגדית של קין, וכתב כי הוא "יעקוב אחר עצתו של עורך הדין שלי ולא ידבר עד שנהיה בבית המשפט שבו לא תהיה לי בעיה בכלל. זה מה שזה."

הגרדיאן יצר קשר עם קין בנוגע להפסקת ההפסקה. בתגובה לטענות, דובר מטעם קין אמר ל"וראייטי" ביום רביעי: "שון פשוט מתוסכל מכך שהוא ממשיך להפסיד בבית המשפט וכעת טוען כוזב שהשיר שימש בעצרות פוליטיות".

שון ופרי הביעו בעבר את מורת רוחם מכך ש-Don't Stop Believin' הושמע בעצרות הקמפיין של טראמפ, והצטרפו לרשימה ארוכה של אנשים ולהקות שהתבטאו נגד השימוש במוזיקה שלהם על ידי טראמפ הכוללת את ניל יאנג, REM, קווין, אדמה, רוח ואש, האבנים המתגלגלות, אירוסמית', טום פטי ואלמנתו של לוצ'יאנו פברוטי,

ב-2017, שון פרסם כמה ציוצים זועמים לאחר ששלושה מחברי הקבוצה ביקרו בבית הלבן והצטלמו עם הנשיא דאז. "הצהרתי מה הרגשתי לגבי שילוב דת ופוליטיקה וכיצד המוזיקה שלנו אינה מדת אחת - דמוקרטית או רפובליקנית. זו והייתה בעיה עם עצמי, מר קיין ואשתו", כתב שון בהודעה שמחק מאוחר יותר.