אחרי שהפכה כבר לכוכבת הפופ המובילה בישראל (ומהזמרות הפופולריות בכל הזמנים), האם נועה קירל תכבוש את העולם?  או במילים אחרות, האם Unicorn (בעברית: חד־קרן), הלהיט החדש שלה שעמו תייצג אותנו באירוויזיון הקרוב שיתקיים בחודש מאי בליברפול (כל הכרטיסים לגמר אזלו תוך חצי שעה) - יביא לנו את הדוז פואה?

יש סיבה לאופטימיות? כך קיבלו באירופה את "יוניקורן" של נועה קירל

לאחר ששחררה בשבוע שעבר טיזר קצרצר מהשיר לטיקטוק אחרי שהוא דלף לרשת הטלגרם, מוקמה קירל (נכון לכתיבת שורות אלה) במקום השישי בטבלת התחזיות, עוד לפני שהשיר או הטיזר יצאו, מה שדי מזכיר את דירוגה של נטע ברזילי, זוכת אירוויזיון 2018, ששירה TOY דורג אף הוא בעשרת המקומות הראשונים בתחרות עוד בטרם יצא.

אמש, בשידור מיוחד בכאן 11 מתוך פסטיבל המוזיקה שהתקיים במלון דן אילת, חשפה קירל באופן רשמי את הקליפ והשיר, שכתבה והלחינה בעצמה יחד עם דורון מדלי (מיוצרי TOY), ינון יהל ומאי ספדיה, שאותו תבצע בחצי הגמר הראשון שיתקיים ב־9 במאי. בהופעה נתנה קירל את כל מה שציפיתי שתיתן: היא הייתה מדויקת, מיומנת, פרפקציוניסטית, מלאת ביטחון עצמי וממוקדת. אין ספק שקירל סיפקה את אחת ההופעות הטובות שלה, כשהיא מודעת היטב לאחריות הכבדה המוטלת על כתפיה. 

מבחינת השיר: ציפיתי ללהיט בומבסטי שמהרגע הראשון יתפוס את האוזן, אך נכונה לי אכזבה. אומנם ההפקה, הטקסט והלחן מושקעים, אבל הם לא קליטים יותר משיר פופ סטנדרטי בבתים הרגילים; עם זאת, הפזמון והמעבר קליטים, ובייחוד ה"פנומן פנומנל" תופס את האוזן משמיעה ראשונה ומהדהד עד כדי זמזום שנדבק בראש (וזה יתרון). השילוב של אלמנטים קלאסיים עם ים תיכוני לקראת סוף השיר, במעבר, היה מצוין, אך זה לא נשמע לי כמו להיט של מקום ראשון, לצערי. 

השירים העבריים של קירל בעלי סיכוי רב יותר, לטעמי, לזכות מאשר השיר הזה, שהוא מעולה – אך יש בו חלקים מיותרים וכאלה שגורעים ממנו. בואו נגדיר זאת כך: זה לא שיר פנומנלי, ואני כותב זאת כמעריץ מושבע של קירל. עם זאת, אולי בהאזנות חוזרות ונשנות לשיר הוא ייקלט יותר ודעתי תשתנה, אך מהרגש הראשוני – זאת לא הזכייה שלנו.