משלחות אירוויזיון 2023 הגיעו לישראל לאירוע 2023 של ישראל הקריאה לציון 50 שנה להשתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון. קק"ל אירחה אתמול (שני) את כל המשלחות בגבעת האירוויזיון ביער בן שמן, לטקס נטיעת עצים מסורתי, השמור בדרך כלל לראשי מדינות, שגרירים, דיפלומטים, נשיאים וכעת חבורת הזמרים המוכשרת הצטרפה לרשימה.

"אנחנו נרגשים" סיפרו חברי המשלחת האוקראינית, ההרכב טבורצ'י (Tvorchi), שהגיעו לישראל ומשתתפים בצל המלחמה המתחוללת במדינתם, בראיון ל"מעריב אונליין". "זה מרגיש מדהים, מזג האוויר חם ומאוד מזמין. אנחנו נרגשים לקראת ההופעה הערב".

היו לכם חוויות מעניינות עד עכשיו?

"לא היה לנו זמן להסתובב ולעשות דברים, אני מקווה שנמצא שעה או שתיים לצאת ולראות את המים. קו החוף, לנשום בריזת ים".

איך אתם מרגישים לגבי המלחמה במדינה שלכם שמעיבה על האירוויזיון השנה?

"זה נושא שצריך לדון בו, זה משהו שצריך להשמע בעולם. אנחנו רק רוצים ניצחון למדינה שלנו, שלום עבור כל אדם במדינה, זה משהו שצריך להאמר ולהיות בקדמת במדיה, ואנחנו מעריכים את העזרה שאנחנו מקבלים מהעולם".

בטקס הנטיעות מסרה  יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי והתייחסה לאירוע המרגש: "קק״ל גאה לקחת חלק בחיבור של מדינת ישראל למובילי תרבות משפיעים ברחבי אירופה. האירוח והמופע שיתקיימו בארץ בסימן 50 שנים להשתתפות ישראל בתחרות ו-75 שנים לעצמאותנו יסייעו בהכרת התרבות הישראלית המפוארת שבנינו כאן בזכות הגיוון והיופי של החברה הישראלית. אין לי ספק שהביקור ביער וברחבי ישראל ייטע בחברי המשלחת והאומנים זיקה אמיתית למדינת ישראל״.

מייסדת ומפיקת האירוע, טלי אשכולי לקראת ההופעה הערב בהאנגר 11: "אחרי חודשים רבים של הכנות אני מתרגשת לארח את נציגי אירופה לאירוויזיון בישראל. אני שמחה לתת לאומנים האלה את ההזדמנות להציג את השיר שלהם בפני מצביעים פוטנציאליים ולעשות להם הכרות עם המדינה היפה שלנו".