הזמר והיוצר דן תורן הובא למנוחות הבוקר (שישי) בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא, יומיים לאחר פטירתו בגיל 63 בלבד כתוצאה ממחלת הסרטן. משפחתו של תורן הזמינה את הציבור הרחב להגיע להלוויה.

"אחי, תראה כמה אוהבים אותך": חברו ושותפו של דן תורן נפרד

בנו של תורן, איתי, ספד: "גיבורי-על חילקו את עצמם תמיד לשניים, אבא שלי היה הגיבור שלי והוא חילק את עצמו להרבה יותר משתיים: מורה, מחנך, סוכן, יועץ, מנהל, טבח, נהג, בדרן, מטפל ומביך במידה הנכונה. אבל אני אף פעם לא אשכח כמה הוא משמעותי לכל כך הרבה אנשים אחרים. בגיל שש ניסית להסביר לי למה אנשים מבקשים חתימה, בגיל 11 התחלתי להצטרף להופעות שלך, ורק בגיל 21 - אחרי שסיימתי לחמם אותך בבארבי בפעם השלישית או הרביעית - ירדתי להקשיב ל'אם את הולכת', ופתאום הבנתי הכל, שאתה אגדה. זכיתי להיות הבן שלך והמעריץ הכי גדול שלך. אבא שלי חי חיים מדהימים, אז תחגגו את החיים שלכם, תמלאו אותם באנשים כמוכם, כי השיעור הכי גדול שלמדתי מאבא שלי זה חברים".

הלוויתו של דן תורן (צילום :מאיה גדש)

בתו יעל ספדה: "אבא שלי המתנה שלי בחיים האלה. אבא אני מאחלת לעצמי לחיות את החיים האלה עם האהבה והתיאבון שאתה חיית. תודה לך על כל מה שאתה מלמד אותי. על החיבוק הכי חזק שיש. תודה שאתה מלמד אותי לעשות את מה שאני אוהבת. לנצח ננגן יחד בלב שלי. תשמור עליי מלמעלה אבא שלי. תהנה שם למעלה עם כל החתולים, הזקנות ושיעורי הפילאטיס שהיית אוהב".

אביו של תורן, השחקן אילן תורן, הוסיף: "דן היקר, שביקרתי אותו לאחרונה באיכילוב, אמר לי: 'אבא, קשה לי'. בן אומר לאביו שקשה לו, ואביו האהבל לא יכול להושיע. זה המצב. אמרתי לו: אני אוהב אותך בלי גבול'. והוא אמר: 'גם אני אותך'. אימפריות יכולות להתמוטט ולהשאיר אפר ואבק ולהיעלם. אלו שמחוללים אותם, גם הם נעלמים. אלא שיכול לבוא אדם יצירתי ולהעמיד אימפריה של שירה ומוזיקה שתישאר לעד. זה מה שעשה בני היקר והאהוב עד בלי די".

הלווית דן תורן (צילום: מאיה גדש)
הלווית דן תורן (צילום: מאיה גדש)

האחיינית נגה ספדה: ״דודן אתה אחד שכותב איש שמילים, ואני שלרוב מדברת איתך כל כך בקלות (פרצה בבכי). פתאום נשארתי בלי מילים בכלל, עד הרגע האחרון הייתה אתה, דיברת שטויות וקראת לי נוגי שלי. אתה בהכל ואתה בנו ובכל מי שהייתה לו ההזדמנות לפגוש אותך ולדבר איתך. עם האופטימיות חסרת התקנה אפילו פה בעולם הזה. תודה שניתנה לנו הזכות להיות חלק מהעולם שלך. האדמה שלך היא שירים ועכשיו גם בשמיים וכל מה שמסביב. אני אוהבת אותך מאוד תודה שהייתה הדוד שלי״.

תורן היה מהיוצרים הבולטים במוזיקה הישראלית החל משנות ה-80, הן בשירים שביצע בעצמו והן בכאלה שכתב לאמנים אחרים, וכן הופיע כשחקן וכמגיש טלוויזיה.