כריסטוס ניקולופולוס, מהכוכבים הגדולים של יוון, נחשב לגדול מלחיני יוון ומנגני הבוזוקי המוערכים בעולם, מי שעומד מאחורי להיטי הענק שהיו לקלאסיקה גם בקרב הקהל הישראלי – יגיע להופעה חד פעמית בהיכל התרבות בתל אביב, בליווי תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית, להקתו וזמרים אורחים מיוון. ההופעה תיערך ב-18 בספטמבר, ויהודה פוליקר יתארח בה.

ניקולופולוס ייצא לסיבוב הופעות חדש אותו יחל בספטמבר הקרוב ממש בסמוך למופע בישראל. אחרי שני מופעים באמפי ההרודיון המפורסם של אתונה ומופע ענק נוסף בסלוניקי, הוא יגיע לישראל כחלק ממסע ההופעות החדש. 

כריסטוס ניקולופולוס: "אני שמח מאד על הופעתי הקרובה בהיכל התרבות בתל אביב עם תזמורת האופרה הקאמרית הנהדרת ועם חברי היקר יהודה פוליקר. נכון שבנקודת הזמן הזו המצב באיזור קשה, אבל אני מאמין שמוזיקה מקרבת בין לבבות ומחברת בין אנשים וזו הסיבה שהחלטתי לבוא. אבוא להופיע בתקווה גדולה שהמצב ישתפר והמלחמה תסתיים בקרוב. אמן".

יהודה פוליקר: "כריסטוס ניקולופולוס בעיני הוא הבוזוקאי והמלחין הכי חשוב וגדול ביוון. הוא אחראי ללהיטים הכי גדולים של סטליוס קזנדיזיס ולהרבה שירים שאנחנו מכירים בגרסה העברית כמו למשל: "איפרחו",  שזוהר ארגוב שר ונקרא בעברית "אלינור" ולהרבה שירים של חאריס אלקסיו, מנוליס רסוליס ועוד. מדובר במלחין והנגן מהגדולים בתרבות יוון וכבוד הוא לי להתארח במופע שיקיים בישראל".

יהודה פוליקר (צילום: גבריאל בהרליה)
יהודה פוליקר (צילום: גבריאל בהרליה)

ניקולופולוס הוא אחד המלחינים היווניים המצליחים ביותר ואחראי לשורת להיטי ענק שנכנסה להיכל התהילה של יוון ולהיכל התהילה של המוזיקה הישראלית בשירים שתורגמו והפכו לקלאסיקות, בהם "אלינור" שביצע זוהר ארגוב השירים "קללת הים" ו"פומה פומה" של יהודה פוילקר ועוד רבים.