לכבוד יום ההולדת ה-80 של המלחין והמעבד קובי אשרת, 103FM אסף  את מיטב להיטיו. זאת, במסגרת התכנית "שבת עברית". בתאריך ה־17 ביולי, יתקיים בהיכל התרבות בפתח תקווה, מופע מיוחד בהנחיית נעם סמל, שישלב בין הסיפורים הגדולים לשירים שליוו את מסלול חייו ואת העשייה הענפה שלו שנמשכת עד היום. במופע ייקחו חלק משתתפים רבים כמו ריקי גל, להקת 'חלב ודבש', נתן דטנר, עוזי פוקס, יוסי אלפי, בן ארצי, יובל כספין, עדי כהן, ועוד רבים וטובים.

קובי אשרת גדל בבית מוזיקלי מאוד עם אבא שהיה לנגן מנדולינה מצטיין, וסולן תזמורת כלי הפריטה של בית החורשת למלט בנשר. באחת הכתבות סיפר שגם אמו הייתה מנגנת במנדולינה, וכשהוא החל לנגן בגיטרה הוא היה יושב עם הוריו במרפסת לנגן, וכל השכנים היו יוצאים החוצה. אשרת, שהיה חובב פרקי חזנות, פרץ לתודעה דווקא בעת שירותו בלהקת פיקוד צפון.

בהמשך לקח חלק במחזמר הרוק 'קרחת' אותו כתב יהונתן גפן, ואף השתתף בשלישית 'חובבי ציון' שהניבה את השיר המצוין 'איש גדול'. אשרת לקח את הקריירה המוזיקלית שלו צעד אחד קדימה, והפך למעבד מוזיקלי – בתחילת שנת 1973 הוא שיתף פעולה עם הזמר גבי שושן באלבומו הראשון, שהפתיע את המאזינים בלהיטי ענק אלמותיים כמו '16 מלאו לנער', ו'בראשית'. אשרת לא קפא על השמרים, והמשיך במלאכת ההלחנה – הוא הלחין לצמד אילן ואילנית את 'גוליבר', שזכה בזמנו להצלחה גדולה.

אשרת קיבל החלטה לשתף פעולה עם התמלילנית והפזמונאית תלמה אליגון-רוז, ואילו ההחלטה התבררה כפורה וחיובית מאוד לקריירה של שניהם. הוא הלחין לרותי נבון את הלהיט 'גשם בעיתו', לפי מילותיה של אליגון-רוז, ובהמשך גם את 'אין לך מה לדאוג', ואת 'ילדונת' המצוין של עוזי פוקס. שנת 1974 הייתה גם היא אבן דרך בקריירה של אשרת – הוא הפך למנהל המוזיקלי, המלחין והמעבד של תוכנית הילדים 'ראש כרוב'. עוד באותה השנה הוא הלחין את שיר הנושא לסדרת ילדים נוספת בשם 'הצריף של תמרי', שזכתה אף היא להצלחה פנומנלית.

לרגל יום הולדתו ה־80, קיבץ יואב חנני, עורך 'שבת עברית', את מיטב שיריו המצוינים. נאחל לו עוד שנים טובות ורבות של עשייה מוזיקלית מרגשת!