טקס פרסי המוזיקה של MTV (VMA) לשנת 2024 התקיים הלילה (חמישי) בלונג איילנד שבניו יורק. טיילור סוויפט גרפה שבעה פרסים, כולל הפרס היוקרתי קליפ השנה, עבור השיר "Fortnight" יחד עם המוזיקאי פוסט מלון. בכך הפכה להיות הכוכבת הגדולה ביותר כפי שסומנה בשנים הקודמות. 

סוויפט התייחסה בפתיחת דבריה לאירועי ה-11 בספטמבר שהתרחשו לפני 23 שנים והדגישה את חשיבות זיכרון הקורבנות.  "זה הדבר החשוב ביותר היום, וכל מה שקורה הלילה נופל מאחורי זה". סוויפט חתמה את נאומה עם קריאה לבוחרים ובוחרות מעל גיל 18 להירשם להצבעה בבחירות לנשיאות 2024. כמו כן, סוויפט הכריזה אתמול, רגע אחרי העימות בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ וקמלה האריס, כי היא תומכת במועמדת הדמוקרטית האריס. 

אחרי שהביעה תמיכה בהאריס: האיום של טראמפ על טיילור סוויפט

צ'אפל רואן זכתה לראשונה בפרס, בקטגוריית האמן החדש הטוב ביותר, שאותו בחרה להקדיש לקהילה הלהט"בית. "אני רואה אתכם. אני מבינה אתכם כי אני אחת מכם. ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא יכולים להיות בדיוק מי שאתם רוצים להיות", אמרה בנאומה.

המוזיקאית סברינה קרפנטר זכתה גם היא לראשונה בפרס; שיר השנה עבור הלהיט "Espresso", וביצעה מחרוזת שכללה את להיטי הקיץ שלה, "Please Please Please", "Taste" והשיר הזוכה. 

הכוכבת הוותיקה קייטי פרי קיבלה את פרס מפעל חיים (Video Vanguard Award) וביצעה מחרוזת להיטים שכללה שמונה שירים מהקריירה שלה בהם "Roar", "California Gurls", "I Kissed a Girl" ו-"Firework". "תעשו כל מה שצריך כדי להישאר נאמנים לעצמכם, כבו את הרשתות החברתיות, שמרו על בריאות הנפש שלכם. עצרו, געו בדשא, ועשו את מה שנולדתם לעשות, בדיוק כמו שאני נולדתי לעשות את זה", כך אמרה בנאומה. 

הטקס ישודר ב-MTV ישראל (אפיק 189 בהוט, אפיק 204 ביס) הערב (חמישי) ב-22:00 ולאורך השבוע.