"גדולים במדים" היא תוכנית חדשנית שנועדה לשלב צעירים עם צרכים מיוחדים בשירות הצבאי ובחיי החברה בישראל. התוכנית הוקמה על ידי עמותת "יד לילד המיוחד" בשיתוף עם JNF USA, ומשלבת כ-1,000 צעירים בעשרות בסיסים של צה"ל. 

מטרת התוכנית היא לאפשר לצעירים עם צרכים מיוחדים לשרת ולהשתתף באופן פעיל במערכת הצבאית, תוך פיתוח כישורים חברתיים ומקצועיים. במסגרת הפעילות, המשתתפים מקבלים הכשרה בתחום המוזיקה, והלהקה שהוקמה מהם נחשבת לאחת מהמרכזיות והבולטות בתחום.

"גדולים במדים" לא רק משמשת פלטפורמה למוזיקה, אלא גם כלי להעלאת המודעות לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. חברי הלהקה מופיעים מאות פעמים בשנה, בארץ ובעולם, ומשתפים את כישרונם המיוחד עם הקהל הרחב.

עידו דקל, מנהל הלהקה, ציין: "ההופעה עם עומר אדם היא לא רק חוויה בלתי נשכחת, אלא גם סימן לכך שהשקפת העולם שלנו מתחילה להיכנס למיינסטרים. המוזיקה שלנו מדברת לכל אחד, ואנחנו כאן כדי להוכיח שהחלומות שלנו יכולים להתגשם."

אליה אשל, מנכ"ל "גדולים במדים," הוסיף: "השילוב הוא לא רק מטרה, אלא חובה חברתית. כשאנחנו מעלים את הצעירים האלה על הבמה, אנחנו לא רק נותנים להם קול, אלא גם מדגימים לעולם שכולם יכולים לתרום ולהיות חלק מהחברה. כל הופעה היא שלב נוסף בדרך לשינוי תודעה."

במהלך ההופעה, דקל הוסיף: "אנחנו לא רק מופיעים – אנחנו מעבירים מסר של תקווה ושילוב. כל תו וכל שיר שאנחנו שרים הם עדות לכוח של המוזיקה לשנות חיים."

ההופעה עם עומר אדם הייתה רגע בלתי נשכח עבור חברי הלהקה. זהו לא רק רגע של הופעה על במה ענקית, אלא הגשמת חלום שבו הכישרון והמאמצים שלהם זוכים להכרה על הבמה הגדולה ביותר. בעזרת עומר אדם, הצליחו חברי הלהקה להעביר מסר חזק על חשיבות השילוב והכוח של המוזיקה לאחד בין אנשים מכל רקע.

"אנחנו רוצים להראות לעולם שהמוזיקה היא דרך לגעת בלבבות ולהשפיע," סיכם דקל, "וזו ההזדמנות שלנו להוכיח את זה." עם מסר זה, הם משאירים את הקהל בהתרגשות, ומזמינים את כולם להמשיך לתמוך ולחזק את השילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים בכל תחום.