מיכאל איזנשטדט, אשר רבים הכירו אותו בתור "מר אופרה", נפטר לפנות בוקר (שבת) לאחר חצי שנה של התמודדות עם מחלת הסרטן. בן 71 היה במותו.

24 שנים לפטירתו: 'שבת עברית' מצדיעה ליהודה עמיחי
עומר אדם מארח את להקת "גדולים במדים" לשיר "תפילה"

מיכאל ניחן בידע אדיר ממדים, בחזון אמיתי, ביכולת ביצוע יוצאת דופן ובתשוקה בוערת לעולם האופרה והבמה. בזכות כל אלה הוא הצליח להשפיע באופן חסר תקדים על העשייה האופראית בישראל במשך שלושה עשורים.

עשרות זמרי אופרה ישראליים גדלו תחת עינו האוהבת. הוא ליווה כל זמרת וזמר באופן אישי, חיפש עבורם הזדמנויות לבצע את התפקידים שהכי יתאימו להם, והיה שם תמיד עבורם לעצה טובה ולתמיכה אישית. בזכות נחישותו ואמונתו יש למדינת ישראל כיום זמרי אופרה נפלאים שמופיעים על במות האופרה בארץ וברחבי העולם.

מיכאל אהב לחלוק את הידע האדיר שלו בתחום האופרה. הרצאותיו תמיד משכו קהל רב. הוא העשיר את ההבנה והידע הן של חובבי אופרה והן של ידענים בעלי שם. הידע הרב שלו הפך אותו למומחה בעל שם עולמי בתחום, והוא היה מוזמן תדירות לפורומים בינלאומיים ולאודישנים שהתקיימו בחו"ל לזמרים.

הקהל הישראלי שפקד את בית האופרה מכיר היטב את קולו החם והמזמין שקיבל את הצופים לפני תחילתו של כל מופע. רבים קראו בשקיקה את מאמריו שפורסמו בלמעלה מ-200 תכניות של האופרה, שאותן הוא גם ערך בעצמו במשך שנים רבות. חובבי אופרה רבים גם נהגו להגיע שעה לפני תחילת כל מופע אופרה כדי להאזין להרצאות המרתקות שלו.

מיכאל האמין שהאהבה לאופרה יכולה להתחיל בגיל צעיר, ובחזונו הוא יצר מערך שלם של עשייה אופראית לילדים – החל ממפגשים בבתי הספר ועד פעילויות מיוחדות בבית האופרה. רבבות רבות של ילדים נהנו לאורך השנים מהעשייה החינוכית שמיכאל הגה וקידם.

על תרומתו של מיכאל אייזנשטדט לחיי האופרה בישראל עוד יסופר רבות. מעטים הם האנשים שהשפיעו כל כך הרבה ולמשך זמן רב כל כך על תחום אמנות שלם.

מכריו מספרים כי במהלך חייו נגע מיכאל בליבם של אינספור אנשים. הוא היה חבר אמת, אוהב ודואג עם אוזן קשובה לכולם. בכל אחת ואחד הוא השאיר משהו ממנו.

האופרה הישראלית נפרדת היום בכאב גדול ובהרבה אהבה מהלב הגדול של מיכאל. זכינו לעבוד לצידו של אחד מענקי הדור של ימינו ולעולם נוקיר על כך תודה. אנחנו שולחים חיבוק חם ואוהב למשפחתו של מיכאל, לאשתו, לילדיו ולנכדיו, שאותם אהב יותר מכל. אנו מתאבלים יחד איתם על אובדנו של איש יקר כל כך, שיחסר לכולנו לעד.

ההלוויה תתקיים ביום א' כ"א אלול תשפ"ד, 29.9.2024 בשעה 11:30 בבית העלמין 'מנוחה נכונה' כפר סבא.