כמו רבים מאזרחי ישראל, הטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר שינה גם את מסלול חייו של המוזיקאי בן ווייד. ווייד, דיג'יי ומפיק מוזיקלי, הרגיש צורך לעזור ולהביא ולו מעט נחמה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל והקים את פרויקט "שירים לזכרם", במסגרתו מבצעים זמרות וזמרים ישראלים שירים שנכתבו על ידי המשפחות השכולות שאיבדו את היקרים לליבן.

השיר הראשון שנוצר במסגרת הפרויקט הוא "האנשים והפיות", שהוקדש לזכרה של חברת מערכת מעריב שי רגב ז"ל, אותה הכיר ווייד באופן אישי, ובן זוגה ניר פורטי ז"ל, שנרצחו במסיבת "נובה", ומשם הפרויקט צבר תאוצה והתרחב.

בחודש מרץ האחרון נערך מופע ראשון משירי הפרויקט, ואז גם פורסמה כתבה נרחבת ב"מעריב" על וייד ופועלו. בשלישי הקרוב, 1 באוקטובר, ייערך מופע נוסף בבית ציוני אמריקה בתל אביב, לקראת ציון יום השנה לטבח.

בחודשים האחרונים הוקמה עמותת "שיר-עד", המקיפה את הפרויקט ומוקדשת להוקרה ולשימור זיכרונותיהם של קורבנות פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר, וכן של חללי צה”ל שהקריבו את חייהם בהגנה על המולדת.

מטרות העמותה הן לכבד ולהנציח את סיפוריהם של הנופלים, לעזור למשפחות למצוא משמעות ונחמה במסע האבל שלהן על ידי מתן במה לדבר על יקיריהם ולהנציח באמצעות המוסיקה, וכן לבצע הסברה בעולם ולהשמיע את הסיפורים.

מאז תחילתו של הפרויקט ישנן פניות של משפחות שכולות רבות המעוניינות לקחת חלק, והעמותה זקוקה לתרומות על מנת לממן את המשך הפרויקט ולהגיע לכמה שיותר משפחות. ניתן לתרום כאן