ירון אורי שי (נוני) ז״ל, בנם של הילה שי ושל השר לשעבר יזהר שי, נפל בבוקר השבעה באוקטובר בקרב מול עשרות מחבלים שניסו לחדור לקיבוץ כרם שלום.

לאחר נפילתו בקרב, המשפחה מצאה בנייד של ירון שיר שכתב וקיבל משמעות מצמררת: ״רוצה שלא יגיע יום שבת״. השיר הולחן, והזמר נועם בתן חבר למשפחה בכדי לבצע את השיר. אל סוף השיר צורפה הקלטה של ירון עצמו מילדותו.

אי אפשר לעצור את הדמעות: הסרט הזה על הנובה הוא צפיית חובה
לא כולם בצפון בעד כניסה קרקעית: "כמה נוח לשבת במרכז ולשלוח את הילדים למלחמה"

בתן מסר: ״אין זכות גדולה יותר מלקחת חלק בפרויקט המרגש הזה. המשפחה של ירון נכנסה לי עמוק ללב, וזכיתי לשיר את המילים הרהוטות והמדויקות שכתב ירון. נסחפתי לתוך הסיפור העצוב של ירון והמשפחה, ואני שמח שיש לי חלק בהנצחה שלו, ואדאג תמיד לשאת אותו ואת השיר בליבי״.

יזהר שי, אביו של ירון, שיתף: "בהקרנת הבכורה של הסרט "יהלום משגע" בסינמטק בתל אביב ביצע נועם בתן את השיר בפעם הראשונה מול קהל, שכלל את נשיא המדינה ורעייתו, שר הביטחון לשעבר, חברי כנסת, אנשי ציבור רבים, משפחות שכולות, לוחמים ופצועי צה"ל. השיר התקבל בהתרגשות רבה על ידי כל מי שזכו להיות נוכחים ברגעים המרגשים הללו".

ליאור, אחיו של ירון ז"ל, סיפר: "כל מי שהכיר את ירון, אפילו לזמן קצר, לא יכול לפספס את ההומור הייחודי שהפך לאחד מסימני ההיכר שלו - אבל לא כולם יודעים שהוא תכנן אחרי השחרור להופיע עם סטנדאפ שכתב".

"באחד הימים, המשיך, "אחרי שקיבלנו את הטלפון של ירון ממשרד הביטחון, מיקה חברה שלו ואופיר אח שלנו חיפשו אחר הסטנדאפ במכשיר. לצערנו הרב, הסטנדאפ נמצא רק בראשי פרקים, ואת המופע המלא נוכל רק לדמיין. אבל במהלך החיפוש נמצא אוצר אחר. הודעה שירון שלח לעצמו ובה כותרת "פוקח עיניים" ולאחר מכן בתים של שיר אותו הוא כתב. המילים של השיר אינן פשוטות לעיכול. מילים טעונות - יש מי שיאמר נבואיות. מילותיו של לוחם קשוח ושל גבר עם לב חומל ואוהב".

"לאחר שניסינו לעכל", הוסיף, "היה לנו ברור שאנחנו רוצים שהשיר של ירון יגיע לכמה שיותר אוזניים ויזכה לכבוד לו הוא ראוי. למזלנו נרתם למשימה המפיק שהוא גם חבר, יונתן ויינרייך ״ג'וני״, שהלחין והפיק את השיר ונתן לו נופך נוסף של חיות. תודה ג'וני. ג'וני הציע לצרף לפרויקט את הזמר נועם בתן והחיבור איתו היה מיידי".

"בלוחות זמנים בלתי סבירים בעליל, יצא לפועל הפרויקט המרגש הזה, ואת התוצאה המושלמת תכף תשמעו. במהלך הסרט אתם תזכו לראות איך העולם שמסביבו, האנשים הכי קרובים אל ירון חוו את החיים איתו. השיר "פוקח עיניים" נותן הצצה אחרת ובלעדית לחוויה של ירון בתקופה מאתגרת במיוחד בשירות הצבאי".

אופיר, אחיו של ירון, דיבר על מציאתו של השיר בטלפון: "תמיד ידענו שנוני הוא הליצן במשפחה. נוני מאז שהיה ילד היה האור בכל חדר שנכח בו. כשנוני רצה, נדמה שהוא פשוט הדליק כפתור במוח ופשוט הפיל כל אחד מצחוק. כמה חודשים לפני שנוני נפל בקרב, הוא סיפר לנו שהוא מתכנן להיות סטנדאפיסט".

"כולנו תמכנו בו", הוא נזכר, "ואני זוכר שהבטחתי לו שאקנה כמה כרטיסים שצריך כדי למלא לו את האולם. לא היה ספק שהוא יעלה על הגל ויצליח גם בלי התמיכה שלנו. כששאלנו את נוני אם הוא כתב את הסטנדאפ, הוא תמיד היה אומר 'יש לי את זה בראש'".

פוקח עיניים

איתך על המיטה
שוב אני לא נרדם
הלב שלי איתך 
אבל הראש שלי שם
הטעם של שפתייך 
מתערבב עם העופרת
מוריד את המדים 
והמסיכה נשארת
 
הלב שורף רוצה לצרוח
ושוב אין לאן לברוח
 
עוצם את העיניים
אישה בוכה כואבת
פוקח אותן וזאת את
אני בך לעולם
לא אתכוון לפגוע
רוצה שלא יגיע יום שבת
רוצה שלא יגיע יום שבת
 
אישה שנשארה לבד
ילד שיגדל בלי אבא
את יושבת וחושבת
אהובי לב מזהב 
והכאב שבשגרה 
במראה יש דמות זרה
אז מי הרע ומי הטוב
אם רק היית יודעת
האם תוכלי אותי עוד לאהוב?
 
עוצם את העיניים
אישה בוכה כואבת
פוקח אותן וזאת את
אני בך לעולם
לא אתכוון לפגוע
רוצה שלא יגיע יום שבת
רוצה שלא יגיע יום שבת
 
אני בך לעולם
לא אתכוון לפגוע
רוצה שלא יגיע יום שבת 
רוצה שלא יגיע יום שבת

על מנת לקרוא עוד על ירון אורי שי ז"ל, לחצו כאן.