קריס קריסטופרסון, מגדולי זמרי הקאנטרי האמריקאים ושחקן קולנוע מוערך, נפטר הלילה (בין ראשון לשני) בביתו בגיל 88. משפחתו של קריסטופרסון אישרה את דבר מותו, ומסרה כי הוא "הלך לעולמו בשלווה". "כולנו מבורכים על הזמן שזכינו לבלות איתו", נכתב בהודעת המשפחה, עליה חתומים אשתו ליסה, שמונת ילדיו ושבעת נכדיו. "תודה לכם על שאהבתם אותו כל השנים הללו, וכשתראו קשת בענן, דעו שהוא מחייך אלינו מלמעלה".

קריסטופרסון, שנולד בטקסס ב-1936, היה ידוע בזכות שיריו הרגישים והספרותיים, שהפכו ללהיטי ענק בביצועם של אמנים כמו ג'ניס ג'ופלין, גלדיס נייט וג'וני קאש. בנוסף לקריירה המוזיקלית המצליחה, קריסטופרסון פיתח קריירת משחק מרשימה, וזכה בגלובוס הזהב על תפקידו לצד ברברה סטרייסנד בגרסה משנת 1976 לסרט "כוכב נולד".

הזאבים של הוליווד חוזרים: האם קלוני ופיט איבדו את הניצוץ? | אפל TV פלוס
מחפשים בינג' לחג? יתכן שפספסתם את הסדרה המטלטלת הזו | נטפליקס

בשנות ה-70 שיתף פעולה עם במאים מובילים כמו מרטין סקורסזה וסם פקינפה. הוא הופיע בסרטים רבים, בהם "פט גארט ובילי הילד" (1973), "אליס כבר לא גרה פה" (1974) ו"חצי קשוח" (1977). בשנות ה-80 היה חלק מלהקת הסופרגרופ "הייוויימן" יחד עם וילי נלסון, ג'וני קאש וויילון ג'נינגס.

קריס קריסטופרסון (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
קריס קריסטופרסון (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

קריסטופרסון היה ידוע גם בפעילותו הפוליטית, ובשנות ה-80 מתח ביקורת חריפה על מדיניות החוץ של נשיא ארה"ב רונלד רייגן. הוא המשיך להקליט ולשחק עד פרישתו ב-2021, כשאלבומו האחרון "The Cedar Creek Sessions" יצא ב-2016.

קריסטופרסון היה נשוי שלוש פעמים והותיר אחריו את אשתו השלישית, ליסה מאיירס, איתה התחתן ב-1983, ושמונה ילדים. מותו של קריסטופרסון מסמן סוף עידן במוזיקה האמריקאית, והוא יזכר כאחד האמנים המשפיעים והמוערכים ביותר בתחומו.