דיוויד גילמור הכריז כי הוא לעולם לא יתאחד עם רוג'ר ווטרס להופעה של פינק פלויד. הגיטריסט והסולן האגדי התייחס בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי למאבק הארוך והמתוקשר בינו לבין חבר הלהקה לשעבר לרגל השקת אלבום הסולו החמישי שלו, "Luck and Strange", ואמר כי הוא "נוטה להתרחק מאנשים שתומכים באופן פעיל ברודנים, רצח-עם ואוטוקרטיים כמו (ולדימיר) פוטין ו-(ניקולס) מדורו".

"שום דבר לא יגרום לי לחלוק במה עם מישהו שחושב שיחס כזה לנשים ולקהילת הלהט"ב זה בסדר", אמר והוסיף כי "מצד שני, הייתי שמח לחזור לבמה עם ריק רייט הקלידן" (רייט הלך לעולמו ב-2008 לאחר מאבק במחלת הסרטן). גילמור כינה את רייט "אחד האנשים העדינים והמחוננים ביותר מוזיקלית שהכרתי".

ארה"ב מגששת בעלטה: האם ישראל תתקוף את הגרעין האיראני?
תקיפות עצימות בלבנון: חמאס מאשר - חוסל מנהיג גדודי אל-קסאם

הסכסוך המתוקשר בין שני המוזיקאים נמשך כבר עשרות שנים, ולמעשה גרם לפירוק הלהקה.

בפברואר 2023 הוסיף ווטרס שמן למדורה כשאמר לעיתון הגרמני "ברלינר צייטונג" שהוא הקליט מחדש את אפוס הרוק הקלאסי של פינק פלויד "הצד האפל של הירח", בלי אף אחד מחברי הלהקה שבמקור עזר ליצור את האלבום איתו. בראיון שתורגם ופורסם באתר האינטרנט של ווטרס אמר המוזיקאי כי "הקונספט החדש נועד לשקף את משמעות היצירה, להוציא את הלב והנשמה של האלבום".

בהמשך לדברים האשימה רעייתו של גילמור, העיתונאית והסופרת פולי סמסון, שלה שורשים יהודיים, את ווטרס באנטישמיות - שכן האחרון, כידוע, אינו מתבייש להסתיר את דעותיו הגזעניות המזעזעות ומרבה להתבטא נגד ישראל.

היא צייצה אז בחשבון ה-X שלה: "לצערי, רוג'ר ווטרס, אתה אנטישמי עד הליבה הרקובה שלך. בנוסף, אתה מגונן על פוטין, שקרן, גנב, צבוע, מעלים מס, שר בליפסינק, מיזוגן, חולה מקנאה ומגלומן. מספיק עם השטויות שלך".

גילמור העניק גיבוי לאשתו כשכתב בתגובה: "כל מילה נכונה".

פינק פלויד, 1973 (צילום: Michael Ochs Archives)
פינק פלויד, 1973 (צילום: Michael Ochs Archives)

ביום רביעי האחרון דווח כי פינק פלויד הסכימה למכור את זכויות ההקלטות וזכויות השימוש בשם ובדמות שלה לחברת סוני מיוזיק בסכום מוערך של כ-400 מיליון דולר, כך אישרו מקורות ל"ווראייטי".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

העסקה, אחת הגדולות מיני רבות בשנים האחרונות, נחתמה לאחר עשרות שנים של מאבקים פנימיים בין חברי הלהקה, ובעיקר בין ווטרס וגילמור. העסקה כוללת את זכויות ההקלטה של הלהקה, אך לא את זכויות הכתיבה, המוחזקות בידי הכותבים האישיים, וכן את השימוש בשם ובדמות, כולל זכויות סחורה ומופעים תיאטרליים.