פסטיבל המוסיקה הוותיק באבו גוש המתקיים מזה 65 שנים יתקיים גם השנה בחול המועד סוכות, 19 – 22 באוקטובר. הפסטיבל שהתקיים עשרות שנים בכנסייה בקרית יערים, נדד, מאז אוקטובר 2021, למרכז רבין בתל אביב בגלל שיפוצים בכנסייה. השנה חוזר הפסטיבל לכנסייה ליום אחד בלבד, בו יתקיימו קונצרטים מרגשים.

סיום השיפוצים בכנסיה בקרית יערים מאפשר לחגוג את הפתיחה החגיגית עם שני קונצרטים שיתקיימו בשבת ה-19 באוקטובר.

בקונצרט הראשון יבוצע הגלוריה של ויוואלדי והמגניפיקט של פרגולזי בניצוחה של חנה צור,מעם המקהלה הקאמרית רמת גן וסולנים.

בקונצרט השני, "משיח" מאת הנדל ינצח המאסטרו מוסטונן עם מקהלת שחר.

בשני הקונצרטים  בכנסייה, תנגן תזמורת בארוקדה.

הפסטיבל, בניהולו המוסיקלי של עמית טיפנברון ובהפקתם של אלון הררי ויעלה אביטל, מציע תכנית מגוונת הכוללת מוסיקה עתיקה וחדשה ומוסיקת עולם מתרבויות שונות, לעיתים בשילוב עם תנועה, תוך הדגשת האותנטיות. 

ההופעות במרכז רבין בתל-אביב יתקיימו בשלושה מוקדים: אולם לאה רבין הגדול, האולם העגול והאינטימי להרכבים קאמריים וגינת טריגובוף בה יתקיימו בכל ערב הופעות תחת כיפת השמיים. במרפסת הפנורמית המשקיפה מגבוה על קו האופק של תל אביב יוכל הקהל לבלות ביריד האומנים. 

המופעים מציעים מסע עשיר בצלילים וניחוחות אקזוטיים המטשטשים את הגבול שבין הקלאסי לעכשווי. כך למשל  "מיסה טנגו", יצירה שנוצרה בהשראת הטנגו הארגנטינאי המסורתי ובהשפעת הטנגו החדש של אסטור פיאצולה, בביצועם של מריו סטפנו פטרודרכי- נגן הבנדונאון האיטלקי חמישיית "טוקטנגו", זמרת הסופרן ענבל בריל ומקהלת "שחר" בניצוחה של גילה בריל. 

"מופע שכולו דיסני"- מופע לכל המשפחה עם מיטב השירים מסרטי דיסני האהובים, בעיבודים וביצועים חדשים עם מקהלת נונה .

"הקול של יוון: מחווה למיקיס תאודורקיס"- עם מקהלת הקיבוץ הארצי וסולנים בקטעי מוסיקה  של גדול מלחיני יוון. 

הקונצרט יוקדש לקורבן ה-7 באוקטובר רפי סבירסקי מקיבוץ בארי, חובב מושבע של הפסטיבל.

טריו גיא מינטוס, זמרות ג'אז חצוצרן וסקסופוניסט יבצעו את "ממלכת הלילה של הדוכס מאלינגטון" – מופע הצולל אל עולמו היצירתי של דיוק אלינגטון וחיבורים מפתיעים למלחינים כמו דביסי, ראוול, אריק סאטי, וצ'ייקובסקי. 

הפסטיבל כולל גם את התכנית החד פעמית  "האש הלטינית" – בה דניאלה סקורקה ורון זילברשטיין יצטרפו לאנסמבל "טרמולו" במופע מרגש המשלב את יופייה של המוסיקה הספרדית הרומנטית עם נגיעות של מוסיקה ברזילאית וישראלית.

"הנשמה הצ'כית"  - קונצרט שמוקדש ליצירותיו של דבוז'אק הצ'כי. "סיפור הפרברים" - יצירות מסרטים ומחזות זמר אהובים בביצועים ייחודיים של תזמורת כלי הפריטה הישראלית וקונצרטים ווקאליים נוספים באולם הגדול. 

מחוץ לאולמות, ייערכו בגינה ערבים של מוסיקה מקפיצה: "מסע לברזיל" עם הזמרת הברזילאית אליזט ובליווי רקדנית ברזילאית, "טברנה יוונית" עם קבוצת הבוזוקי והבגלמה קפה אמאן ישראל וערב של ג'אז ושנסונים עם דבורה בנאסולי הנקשן גלעד דוברצקי ונגנים נוספים.  כמו כן יתקיימו קונצרטים למוסיקה ווקאלית בלקנית, לאדינו, מחווה למלחין אריה לבנון, ומופעים נוספים באולם הקטן. 

בכל אחד מימי הפסטיבל תתקיים גם "חגיגת בוקר מוסיקלי" –  מקהלות והרכבים מכל הארץ שיופיע במתחם רבין. גם  השנה יתקיימו במרפסת מרכז רבין מופעים ללא תשלום בהשתתפות מגוון הרכבים - דואו נגני נבל, כלי הקשה ועוד.  

פסטיבל אבו גוש למוסיקה קלאסית, אתנית וג'אז, הוא מוותיקי פסטיבלי המוסיקה בישראל וראשיתו בשנת 1957 ביוזמתו של זיגי שטדרמן. הפסטיבל נפתח מחדש בשנות ה-90' על ידי המפיק גרשון כהן.   

חוה"מ סוכות 19-22 באוקטובר

כנסיית קריית יערים ומרכז רבין, תל אביב