לקראת אלבומו החדש, אריק ברמן פותח על המסע של חזרה לשורשיו המוזיקליים, ומתבונן לאחור על יצירותיו המוקדמות בתערובת של נוסטלגיה וראייה מפוכחת לצד יצירתו החדשה.

איך התחושה לחזור לטקסטים מלפני 15 שנה?
"אני אוהב לחזור לאלבומים ישנים שלי, זה נותן לי הצצה לאדם שהייתי פעם. אני מקשיב לעצמי ואומר - וואו איזה טיפוס משונה. יש שם שירים שאני ממש אוהב אבל שאיכשהו נשארו מאחור ולמרות שהקהל שלי מבקש שאבצע אותם אני תמיד משתפן או לא מוצא להם מקום בין השירים האחרים. אז הנה, פעם ב-5 שנים יש הזדמנות כזו".

"יש כמה שירים שהזמן עשה להם דברים ממש מעניינים", סיפר ברמן. "למשל, 'אוריה חוזר הביתה (הבחורה עם החתולים)' - אני פוגש היום הרבה חיילים שמספרים לי איך השיר הזה מדבר אליהם כשהם במילואים, איך הוא מתחבר לסיפור האישי שלהם עם החברה שמחכה בבית בזמן שהם נלחמים במלחמה הקשה הזו".

אריק ברמן (צילום: רפי דלויה)
אריק ברמן (צילום: רפי דלויה)

"יש גם את "כרוניקה של שקיעה סגולה מאוד (שש אפס למדינה)" – כתבתי אותו אז על איך שהתקשורת מציגה את המדינה, תמיד כאילו הכול הולך להתפרק ולכן שמתי אותו בתוך גרשיים של ציטוט. אבל עכשיו, אחרי כל מה שקורה ב-5 השנים האחרונות, הנבואה הגשימה את עצמה, הכל השתנה, אפשר וצריך להוריד את הגרשיים. ואת הכפפות", הסביר.

לאחר מכן סיפר על האלבום השני: "אלבום שני זה תמיד סיפור מאתגר, במיוחד אם הראשון כל כך הצליח כמו במקרה שלי. פתאום יש לך בתור אמן המון לחץ על הכתפיים. למזלי, רוב השירים אליו כבר היו כתובים לפני ההצלחה של הראשון, כך שהאתגר היה בעיקר להמשיך את הרוח והקו המוזיקלי העיבודי ולכן נשארתי נאמן לאותו צוות עם הלהקה הנפלאה שלי והמפיק משה לוי שעובד איתי עד היום. בסוף, היו כמה שירים שממש תפסו - 'טעם נרכש', 'הבחורה עם החתולים' וכמובן 'הגשמה עצמית'".

אריק ברמן (צילום: חן לב)
אריק ברמן (צילום: חן לב)

"עכשיו, עם האלבום החדש, אני מרגיש במקום אחר לגמרי", שיתף ברמן בהתרגשות. "הספקתי להוציא את החלק הראשון שלו לפני שהכל השתנה ב-7 והחלק השני כבר כמעט מוכן. אני מרגיש שפעם הייתי יותר רומנטיקן, הרבה שירים נכתבו ממקום של מישהו שלא מצליח למצוא אהבה. לפעמים זה יצא קצת דושי אבל זה היה בעיקר ממקום חלש ופגיע שיצר מעין "אלטר אגו" קוצני שלי".

"היום כבר יצא לי להתנסות לא מעט במערכות יחסים והאלבום החדש מחפש אלטרנטיבה לרומנטיקה והסיפור הקלאסי והמוכר. אני חוקר רעיונות חדשים על אהבה וקשרים, אבולוציה חדשה שאולי תתאים יותר לעידן הפוסט-מודרני הנוכחי".

על שיתוף הפעולה עם ילד (עומר יפת) אמר בסיום הראיון: "הוא פנה אליי וסיפר שמשווים את 'למה את', הלהיט שלו שהתפוצץ, בסגנון המוזיקלי אליי ואמר שזה הגיוני כי הוא שמע אותי הרבה במהלך השנים. יש בזה משהו כיפי, העבודה איתו זה כמו לחזור בזמן, כאילו שאני רואה את עצמי לפני שנים במראה ונזכר איך זה להיות בתחילת הדרך, כשכל ביקורת יכולה להרים אותך גבוה או להפיל אותך. הזמנתי אותו להתארח בהופעה שלי בבארבי ב-2.11, ואני סקרן ממש לראות איך הקהל יגיב לחיבור שלנו. זה מזכיר לי שלמרות כל השנים, עדיין יש דברים חדשים לגלות במוזיקה".

אריק ברמן יופיע ב-2 בנובמבר בבארבי במלאת 15 שנה לאלבומו ״2״